اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان:

بی‌اطلاعی صنعتگران از مقررات استاندارد باعث اتلاف سرمایه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان گفت: بی‌اطلاعی صنعتگران و تولیدکنندگان از موازین و مقررات استاندارد باعث اتلاف وقت، انرژی و سرمایه آنها می‌شود.

بی‌اطلاعی صنعتگران از مقررات استاندارد باعث اتلاف سرمایه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان، منصور قلیچ‌لی در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان تشکیل شده بود، هدف از تشکیل این جلسه را بررسی راهکارهای تسریع و تسهیل در صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد دانست و اظهار داشت: استانداردسازی واحدهای صنعتی و تولیدی، از ضرر و زیان تولیدکننده جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، بررسی چالش‌های صنعتگران و تولیدکنندگان و حمایت از آنان در حد توان از وظایف اصلی ماست.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان با اشاره به نقش استاندارد در ارتقای کیفیت، افزایش بهره‌وری، کاهش ضایعات و رقابت‌پذیری تولیدات خاطر نشان کرد: تسریع در صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد به گونه‌ای که پروانه کاربرد علامت استاندارد، پیش از تولید انبوه واحد صنعتی برای تولیدات کارخانه صادر شود، به حفظ سرمایه و وقت تولیدکننده کمک می‌کند.

دبیر شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان با بیان اینکه گاهی بی‌اطلاعی صنعتگران و تولیدکنندگان از موازین و مقررات استاندارد و فرآیند صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد باعث اتلاف وقت، انرژی و سرمایه آنها می‌شود افزود: ایجاد هماهنگی بین سازمان‌های مرتبط با تولید، قبل از احداث بنا و نصب ماشین‌آلات باعث می‌شود تا تولیدکننده هنگام راه‌اندازی کارخانه، تمامی الزامات و ضوابط مورد انتظار از جمله قوانین استاندارد را اجرا کند.

وی تصریح کرد: با اطلاع سازمان‌های ذی‌ربط تولید و صنعت از الزامات یکدیگر و ارائه خط‌مشی جامع به تولیدکنندگان قطعاً می‌توان از ضرر و زیان تولیدکننده جلوگیری کرد و در کمک به صنعت و تولید ملی گامی به جلو نهاد.

انتهای پیام/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول