اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند:

افتتاح مسکن‌های مهر به جمعیت دماوند می‏افزاید

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند گفت: با افتتاح پروژه مسکن مهر در دماوند شاهد سرریز جمعیت در آینده نزدیک خواهیم بود.

افتتاح مسکن‌های مهر به جمعیت دماوند می‏افزاید

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، مرتضی همتی در همایش مسئولان بازرسی شهرداری‏های شرق و جنوب شرق استان تهران بیان کرد: واحدهای بازرسی و حراست در یک مجموعه مدیریت شهری، همچون بازویی توانمند برای مدیر آن مجموعه است.

شهردار دماوند بیان داشت: نگاه اصلاح‏گرایانه و آسیب‏شناسانه در مجموعه مدیریت بازرسی استان تهران تا زیر مجموعه‏های این مدیریت، توانسته نقش موثری را در پیشبرد اهداف مجموعه مدیریت شهری ایفا کند.

وی با بیان اینکه واحدهایی چون حراست و بازرسی چشم و گوش مدیر در یک مجموعه مدیریت شهری هستند، تصریح کرد: مدیر واحد بازرسی همچون معاونان نقش موثری را در نظارت و همراهی با مجموعه دارد؛ زیرا می‏تواند در کنار شناخت آسیب‏ها، به اصلاح وضع موجود اقدام کند.

این مدیر شهری، هدایت‏گری را در کنار آسیب‏شناسی حاکم بر اهداف بازرسی استان تهران دانست و خاطرنشان کرد: نگاه و دید بازرسی در بخش فرادستی و به تبع آن در زیرمجموعه‏ها، تاثیر به‏سزایی در پیشگیری از آسیب‏های احتمالی دارد.

همتی ادامه داد: شهرداری یک مجموعه وسیعی است که بیش از 100 زیر مجموعه مستقیم و یا غیر مستقیم دارد که با توجه به وظایف محوله، بدون خطا نخواهد نبود و واحد بازرسی می‏تواند در تمامی حوزه‏ها، مجموعه را یاری رساند.

وی بیان داشت: راهنمایی ها و هدایت‏های داهیانه مجموعه بازرسی در نهادی چون شهرداری می‏تواند زمینه آگاهی مجموعه را افزایش دهد چرا که نظارت آگاهانه در چارچوب قانون با توجه به توانمندی‏های منطقه نیازمند یک نگاه موشکافانه است.

شهردار دماوند حضور مستمر و پیوسته مدیریت بازرسی را در شناسایی آسیب‏ها و هدایت و راهنمایی مجموعه شهری موثر دانست.

این مقام مسئول در ادامه به معرفی شهرستان دماوند و ظرفیت‏های موجود این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان دماوند دارای بیش از 100 هزار نفر جمعیت، پنج دهستان، پنج شهر و بیش از 60 آبادی و روستاست.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص منطقه و اشباع جمعیت در پایتخت به ویژه مناطق غربی تهران و نیز با افتتاح پروژه مسکن مهر شاهد سرریز جمعیت در آینده نزدیک خواهیم بود که این مهم بر نیاز شهر در ارائه خدمات مطلوب و شایسته می‏افزاید.

همتی ادامه داد: تاسیس شهرداری در شهر دماوند از سال 1312 بوده که با فرا رسیدن سال 92، شهرداری این شهر 80 ساله می‏شود ولی علی‏رغم سابقه بسیار طولانی در الفبای مدنیت هنوز به لحاظ شهرسازی و شهرنشینی شاهد کاستی هایی هستیم.

شهردار دماوند با اشاره به سه منطقه جمعیتی شهر دماوند چون گیلاوند، بافت قدیمی دماوند و مشاء تصریح کرد: شهر دماوند با وجود آنکه دارای شرایط آب و هوایی مطلوبی است ولی جزو شهرهای کوهستانی محسوب می‏شود و همین موضوع موجب کندی در توسعه شهر شده است.

انتهای پیام/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول