اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان آذر ماه امسال

وضعیت بارش و دمای هوا در استان بوشهر نرمال خواهد بود

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل هواشناسی بوشهر گفت: بر اساس آخرین تحلیل و پیش‌بینی‌ها، تا پایان آذر ماه امسال وضعیت بارش باران و دمای هوا در استان بوشهر نرمال خواهد بود.

وضعیت بارش و دمای هوا در استان بوشهر نرمال خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر کوروش بهادری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال زراعی 90- 91، 59 تا 60 درصد کاهش بارندگی در استان بوشهر داشتیم و خشکسالی‌های اخیر نیز این وضعیت را تشدید کرده است.

وی افزود: بوشهر رتبه نخست خشکسالی در کشور را داشته و بعد از آن استان‌های هرمزگان، ایلام و خوزستان قرار دارند.

بهادری گفت: استان بوشهر در وضعیت خشکسالی شدید قرار دارد و سال گذشته وضعیت استان از نظر خشکسالی بدتر بود.

معاون اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وضعیت سایت هواشناسی راداری بوشهر گفت: راه‌اندازی این سیستم نقش مهمی در پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی و میزان بارندگی استان بوشهر دارد.

وی با اشاره به وضعیت هوای استان در تابستان گذشته گفت: در تابستان امسال رطوبت 60 درصدی را هم در استان بوشهر تجربه کردیم که این امر در سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

بهادری اضافه کرد: همزمانی شرایط دما و رطوبت استان در تابستان امسال ضریب آسایش را کاهش داد و در طول مرداد ماه امسال چهار روز این وضعیت تداوم داشت.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت بارش در استان بوشهر گفت: استان بوشهر آخرین استان از نظر دریافت نزولات جوی بود به طوری که شاهد کاهش 59 درصدی بارش بودیم.

وی با بیان اینکه شدیدترین خشکسالی‌ها در استان بوشهر رخ داده است خاطر نشان کرد: میزان بارش به طور متوسط در استان بوشهر 127 میلی‌متر بوده که 41 درصد آن نرمال بوده است.

معاون هواشناسی بوشهر اظهار داشت: کمترین میزان بارش در شهرهای کشور هم مربوط به شهر عسلویه در استان بوشهر بوده که 40 میلی‌متر بارش داشته است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول