اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جوادآباد:

17 شهریور مظهر عزم آهنین ملت ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جوادآباد 17 شهریور را جلوه قدرت پایان ناپذیر ایمان به غیب دانست و گفت: 17 شهریور مظهر عزم آهنین ملت ایران است.

17 شهریور مظهر عزم آهنین ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه جوادآباد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن عرض تسلیت شهادت امام صادق (ع) به همه شیعیان جهان اظهار داشت: امام صادق احیاگر تشیع بود چرا که دشمنان با طرح‌ها و نقشه‌های فراوانی تلاش می‌کردند تا شریعت اسلام را نیز همانند ادیان آسمانی گذشته تحریف کنند.

امام جمعه خیرآباد در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای تحریف اسلام گفت: یکی از اقدامات آنها به انزوا کشاندن اهل بیت (ع) و شیعیان بود که البته تا قبل از امام باقر (ع) موفق هم بودند.

وی افزود: دشمن کاری کرده بود که اهل بیت علیهم‌السلام منزوی شده بودند و شیعه یعنی همان عده‌ای که ارتباط دوستی با ائمه داشتند قبل از امام باقر (ع) در کمال بی‌اطلاعی به سر می‌بردند، مناسک حج را بلد نبودند، حلال و حرام را بلد نبودند، احادیث را چه نقل و چه مکتوب آن را منع کرده بودند و غدیر را انکار می‌کردند و در مقابل اهل بیت (ع) شخصیت تراشی کردند به‌گونه‌ای که به مردم می‌گفتند اگر دینتان را از خلیفه یا حضرت علی (ع) نمی‌خواهید فرا بگیرید افراد دیگری مانند سلمان و ابوهریره هستند که دینتان را از آنها فرا بگیرید.

حجت‌الاسلام حسینی بیان داشت: حتی سال شهادت امام سجاد (ع) را «سنة الفقها» نام‌گذاری کردند یعنی تعدادی فقیه از دنیا رفته‌اند و صلوات به پیامبر (ص) را تحریف کردند و آل محمد (ص) را از ذکر صلوات حذف کردند و به جای آن «صلی الله علیه و سلم» گفته می‌شد. در حالی که پیامبران این ذکر را برای معرفی اهل بیت علیهم‌السلام فرمود این‌طوری صلوات بفرستید «اللهم صل علی محمد و آل محمد».

امام جمعه جوادآباد تاکید کرد: دشمنان با تلاش‌های خود عقائد و اخلاق و احکام ما را دگرگون می‌کردند مثلا در مسئله عقائد برای خداوند صورت قائل می‌شدند و در مسئله اخلاق افرادی می‌آمدند و امام باقر و امام صادق علیهم‌السلام را نصیحت می‌کردند. و حتی قبل از امام صادق (ع) گروهی بودند که می‌گفتند اصلا ما کاری به عمل مردم نداریم هر کس «اشهدان لااله الا الله» گفت و شهادت به رسول خدا (ص) داد هر کاری می‌خواهد انجام بدهد ربطی به ما ندارد و با این حرف خلیفه‌ها را تبرئه می‌کردند.

حسینی در خطبه دوم نماز جمعه جوادآباد نیز پس از توصیه همگان به تقوای الهی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) فرمودند «هر کس که خداوند متعال در نهادش واعظی قرار ندهد، موعظه‌های دیگران بر او سودبخش نخواهد بود.»

امام جمعه جوادآباد در ادامه با اشاره به یوم‌الله قیام 17 شهریور و کشتار جمع پرشماری از مردم بی‌دفاع توسط رژیم ستمشاهی در میدان ژاله تهران عنوان کرد: 17 شهریور از ایام انسان‌ساز است، 17 شهریور یکی از ایام خدایی بود که یک ملت زن و مردش، جوان و غیر جوانش بایستند و خون بدهند برای احقاق حق و این روز خداست.

وی در ادامه 17 شهریور را جلوه قدرت پایان ناپذیر ایمان به غیب دانست و تاکید کرد: ملت ایران با ایمان به غیب پیروزمندانه و شرافتمندانه و سرافرازانه در سرکوبی ستمکاران قیام کردند.

حسینی 17 شهریور را حکایت‌گر عزم آهنین ملت ایران خواند و خاطرنشان کرد: این روز نشانگر مقاومت و شجاعت و ایستادگی ملت در مقابل ستمگران و جنایتکاران است و نشان دادند که ملت ایران تا رسیدن به هدف‌های انسانی اسلامی خود چون سدی آهنین ایستاده و از قتل عام‌ها و کشتارهای وحشیانه دست جمعی هراس به خود راه نمی‌دهند.

امام جمعه جوادآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای شانزدهمین اجلاس غیر متعهدها در تهران ابراز داشت: با برگزاری شانزدهمین اجلاس غیر متعهدها در تهران هیمنه غرب فروپاشید و به فرموده مقام معظم رهبری «هرکاری که دشمن را عصبانی کند، حسنه است. اجلاس هم دشمن را عصبانی کرد، پس اجلاس یک عمل صالح بود.»

وی تاکید کرد: این اجلاس حداقل به مدت دو هفته ایران را کانون رسانه‌های منطقه و جهان کرد و مسئله اصلی جهان از تهران به سراسر جهان مخابره می‌شد و محتوای نشست همانند تیری به سوی غرب و اسرائیل شلیک می‌شد.

امام جمعه جوادآباد تصریح کرد: نشست تهران جیغ بنفش صهیونیستها را درآورد و مسئولان این رژیم از اینکه در زمان هجمه سنگین مقام معظم رهبری به صهیونیست هیچ کس اجلاس را ترک نکرده به شدت ناراحت شدند و یک بار دیگر جایگاه خود را ارزیابی کردند.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول