اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خیرآباد:

رهبر معظم انقلاب هیمنه پوشالی غرب را شکستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خیرآباد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سران کشورهای جنبش عدم تعهد گفت: رهبر معظم انقلاب هیمنه پوشالی غرب را شکستند.

رهبر معظم انقلاب هیمنه پوشالی غرب را شکستند

به خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام جعفر محسن‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خیرآباد اظهار داشت: جمهوری اسلامی توانست با برگزاری این اجلاس به بهترین نحو ممکن، در عمل نشان دهد قدرت فرا منطقه‌ای ایران تا چه حد در معاملات مهم بین‌المللی تأثیرگذار و مهم است.

امام جمعه خیرآباد تصریح کرد: طى دو دهه اخیر در جهان هیچ نشست بین‌المللى که طى آن به طور خاص، آمریکا و سیاست‏هاى آن به طور جدى به چالش کشیده شود، برگزار نشد و اجلاس تهران که با ریاست جمهورى اسلامى ایران به‏ عنوان اصلى‌ترین دشمن اسرائیل برگزار شد، شاید ضد صهیونیستى‌‏ترین اجلاس سده اخیر بود که طى آن انتقادهاى فراوان و پرشمارى به اسرائیل و عملکرد آن طى سال‌هاى گذشته مطرح شد.

محسن‌زاده گفت: فضاى گفتمانى نشست تهران در تقابل با غرب طراحى شده بود به‏ صورتى که سخنان مقام معظم رهبرى هیمنه پوشالى غرب و صهیونیست‏ها را به هم ریخت.

وی تأکید کرد: سخنان رهبر عزیز انقلاب در اجلاس سران جنبش عدم تعهد وحشت و نگرانی را برای سران غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی به وجود آورد و اعضای جلسه نه تنها از این مسئله دلگیر نشدند بلکه پس از پایان سخنان، به صورت ایستاده و ممتد، سخنان معظم‌له را تأیید کردند.

محسن‌زاده افزود: نکته مهم دیگر حاکمیت بر قلب‌هاست تا جایی که «واشنگتن تایمز» به صراحت اعلام می‌کند که در زمینه محبوبیت جهانی (آیت‌الله) خامنه‌ای پیروز بوده است؛ تعداد درخواست مقامات شرکت‌کننده در این اجلاس برای ملاقات با رهبر عزیز انقلاب نیز حکایت از همین محبوبیت دارد.

امام جمعه خیرآباد در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اجلاس سراسری نماز در کرمانشاه گفت: نماز جایگاه بسیار رفیعی در شریعت اسلام دارد به گونه‌ای که میزان و ملاک مقبولیت اعمال انسان است.

محسن‌زاده اضافه کرد: برخی به سبب ناآگاهی از راه‌های دیگر به عبادت با معبود خود می‌پردازند و با نگاه و دید خود عبادت می‌کنند که در این عرصه گاهی هم دچار خطا و عدم ارتباط با معبود خود می‌شوند.

وی ادامه داد: بهترین و کامل‌‌ترین راه عبادت و بندگی در شریعت اسلام نماز است، نماز جایگاه بسیار رفیعی در شریعت اسلام دارد.

محسن‌زاده افزود: اقامه نماز یک مسئله فردی نیست بلکه یک امر اجتماعی است؛ همه ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی برای اقامه هر چه بهتر نماز مسئول و موظف هستند، چرا که اقامه نماز توفیقی از سوی خداوند است.

وی با تأکید بر اینکه تمام مردم نسبت به اقامه نماز مسئول هستند، بیان داشت: حضرت ابراهیم (ع) از خداوند درخواست می‌کند که خدایا توفیق اقامه نماز را عنایت بفرما، امیدواریم همه ما توفیق خدمت به نماز را داشته باشیم و از برپاکنندگان نماز باشیم.

امام جمعه خیرآباد در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: دولت عربستان از گذشته تا به امروز از وهابیت حمایت کرده است، درحالی که اکثریت مردم سنی مذهب عربستان راضی به وهابیت سیاسی نیستند.

وی ادامه داد: زنان عربستانی برای به دست آوردن حقوق طبیعی دست به تجمعات اعتراضی زدند، از سوی دیگر شرق کشور عربستان نیز که عمدتاً منطقه‌ای شعیه‌نشین است، اوضاع نابسامانی دارد، به طوری که اخیراً شاهد اعتراضات گسترده مردمی در این بخش از عربستان بوده‌ایم که به بازداشت خونین شیخ نمر النمر، روحانی برجسته شیعی و امام جمعه العوامیه منتهی شد.

محسن‌زاده اظهار داشت: ساختار پیر و فرسوده آل سعود معضلی دیگر برای این حکومت است؛ از سویی اوضاع جسمی پادشاه 88 ساله عربستان نیز چندان مساعد نیست و هر از چند گاهی زمزمه مرگ وی به گوش می‌رسد.

وی اضافه کرد: آل سعود با پول هنگفتی که از استخراج چاه‌های نفت این کشور به دست می‌آورند، سعی می‌کنند اوضاع منطقه را طبق خواسته خود اداره کنند اما با شروع تحولات مردمی در خاورمیانه چندان در این امر موفق نبودند.

امام جمعه خیرآباد در پایان تصریح کرد: به این ترتیب است که آنها پول‌های بیشتری را برای حفظ حکومت خود در این چند ماهه اخیر خرج کرده‌اند؛ اوضاع داخلی عربستان با توجه به نارضایتی مردم این کشور از خشونت‌ها و فشارهایی که وهابیت بر مردم وارد کرده، به مانند آتش زیر خاکستر است.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول