اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

مقصر خواندن مسلمانان در 11 سپتامبر ناشی‌گری آمریکاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اصفهان گفت: مقصر دانستن مسلمانان در حادثه 11 سپتامبر ناشی‌ بودن دولت‌مردان آمریکایی را می‌رساند.

مقصر خواندن مسلمانان در 11 سپتامبر ناشی‌گری آمریکاست
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: آمریکا اهداف فراوانی را از به وجود آوردن حادثه 11 سپتامبر دنبال می‌کرد که یکی از آنها، مقابله با اسلام و مسلمانان بود.
وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان افزود: به فرموده رهبر انقلاب، پافشاری روی اصول اسلام و انقلاب مانع پیشرفت نیست.
خطیب موقت جمعه اصفهان تصریح کرد: کشور ما پس از انقلاب از لحاظ علمی، اقتصادی، نظامی و فناوری‌های نوین پیشرفت چشمگیری داشته که این پیشرفت‌ها حاصل ایستادگی روی قوانین و اصول اسلام است.
وی به بخش دیگری از سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر انعطاف‌پذیری ولایت فقیه اشاره کرد و ادامه داد: همان‌طوری که رهبری انقلاب فرمودند، انعطافی در وجود ولی فقیه است که طبق مصالح کشور، نواقص در بخش‌های مختلف نظام را ترمیم می‌کند.
مهدوی با اشاره به اینکه نباید به خاطر ترس یا خوش‌آمدگویی به دشمنان برخی از اصول انقلاب را رد کنیم، بیان داشت: انقلاب اسلامی برای پیاده کردن دستورات اهل‌بیت (ع) و قرآن به وجود آمد و هیچ‌گاه نباید به خاطر تحریم یا فشارهای دشمن از اصول خود کوتاه بیاییم.
وی در خطبه‌های دوم نماز با اشاره به اینکه یکشنبه 20 شهریور سالگرد حمله هواپیماها به برج‌های دوقلو در نیویورک آمریکا است، گفت: قرائن و شواهد زیادی نشان می‌دهد که این حمله تدبیر مسئولان آمریکایی بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری، صحبت‌های مسئولان آمریکایی که به صراحت این حادثه را ترفند خود آمریکا می‌دانستند، یکی از این شواهد دانست و اضافه کرد: مسئولان آمریکایی اجازه ندادند تا بررسی شود که عاملان این حادثه چه افرادی بوده‌اند و این نکته خود شاهدی بر این ماجراست که در بروز این حمله، خود آمریکایی‌ها دست داشته‌اند.
وی با بیان اینکه مقصر دانستن مسلمانان در حادثه 11 سپتامبر ناشی‌ بودن دولت‌مردان آمریکایی را می‌رساند، تاکید کرد: آمریکا اهداف فراوانی را از به وجود آوردن این حادثه دنبال می‌کرد که یکی از آنها، مقابله با اسلام و مسلمانان بود.
مهدوی با اشاره به اینکه دولت آمریکا می‌خواست که نگاه مردم این کشور را به اسلام و مسلمان بد کند، افزود: اسلام آوردن بسیاری از شهروندان آمریکایی و فروش فراوان کتاب‌های اسلامی در این کشور نشان می‌دهد که اهداف شوم آمریکا کاملاً به شکست مواجه شده است.
وی هدف دیگر آمریکا از بروز حادثه 11 سپتامبر را حمله به عراق و افغانستان و محدود کردن ایران دانست و اظهار داشت: آمریکا با اشغال آمریکا و افغانستان به کشورهای منطقه هشدار داد که اگر به ایران نزدیک شوید مشکلات فراوانی برایتان ایجاد می‌کنیم، اما در این هدف خود هم با شکست مواجه شد.
امام جمعه موقت اصفهان در ادامه موج بیداری اخیر در کشورهای اسلامی را نتیجه فشارهای زیاد حکومت‌های دیکتاتور در این کشورها دانست و تصریح کرد: امیدواریم ملت مظلوم بحرین هم بتواند در انقلاب خود پیروز شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه روز دوشنبه 21 شهریورماه روز سینما است، گفت: فیلم و سینمای جذاب در قالب هنر می‌تواند معارف دین را به مردم انتقال دهد و همچون دانشگاه این معارف را تقویت کند.
مهدوی بیان داشت: سینما و صدا و سیما در ایجاد انگیزه بین مردم، افزایش ایثار و گذشت در جامعه، کم کردن اختلافات خانوادگی، افزایش صبر در بین خانواده‌ها و جوانان، بالا بردن آگاهی‌های دینی مردم و در نهایت آباد کردن دنیا و آخرت مردم نقش بسیار زیادی دارد.
وی پخش سریال‌های اخیر از صدا و سیما در ماه مبارک رمضان را بسیار بحث‌برانگیز دانست و ادامه داد: برخی از این فیلم‌ها تنها در دو قالب خشونت و شهوت ساخته شده بود.
امام جمعه موقت اصفهان افزود: البته تلاش‌های صدا و سیما در ساخت برنامه‌های مذهبی در این ماه قابل تقدیر است، اما مردم در ماه مبارک رمضان انتظار دارند تا سریال‌هایی را ببینند که معارف دینی آنها را افزایش دهد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول