اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کاشان:

توطئه 11 سپتامبر موجب عزت مسلمانان شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کاشان گفت: توطئه 11 سپتامبر که قصد تخریب چهره اسلام را داشت موجب عزت بیشتر مسلمانان شد.

توطئه 11 سپتامبر موجب عزت مسلمانان شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌‌الاسلام علی احتشام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه هر چه به جلو می‌رویم به حقایق تازه‌ای از حادثه 11 سپتامبر می‌رسیم اظهار داشت: عدم اطلاع از هواپیمایی که به برج‌های دوقلو برخورد کرد با امکانات و رادارهای بسیار پیشرفته‌ای که ایالات متحده آمریکا را قادر به مشاهده انواع اجسام کوچک یا بزرگ در هر نقطه‌ای از جهان می‌سازد به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
وی لغو سفر نخست‌وزیر اسرائیل به آمریکا در روز حادثه 11 سپتامبر را از یکی از شواهد ساختگی بودن این رویداد دانست و افزود: همانطور که رئیس جمهور در سازمان ملل از این واقعه به عنوان هلوکاست دوم یاد کرد باید آن را خدعه‌ای برای تخریب چهره مسلمانان و نیز ابزاری برای فشار به کشورهای اسلامی به خصوص ایران و همچنین بهانه‌ای برای حمله به کشورهای اسلامی و اشغال سرزمین‌هایشان دانست.
امام جمعه موقت کاشان اضافه کرد: نه تنها 11 سپتامبر نتوانست چهره مسلمانان را تخریب کند بلکه موجب عزت‌مندی بیشتر مسلمانان دنیا و البته باعث مخدوش شدن چهره ایالات متحده در میان افکار عمومی جهان و گرفتار شدن دولتمردان این کشور در باتلاق بحران‌ها شد.
احتشام در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور، این روز را نشان‌دهنده ددمنشی رژیم ستم‌شاهی دانست و خاطرنشان کرد: رژیم می‌خواست از 17 شهریور 57، 15 خرداد 42 دیگر بسازد و با کشتار خیل عظیمی از تظاهرکنندگان عید فطر سال 57 قیام ملت به پاخواسته آزادیخواه را در نطفه خفه کند.
وی عدم اطلاع‌رسانی صحیح از حکومت ‌نظامی در میان توده مردم را از جمله شواهدی بر برنامه‌ریزی قبلی برای کشتار مردم ذکر کرد و افزود: چهارشنبه‌شب هیئت دولت با اشاره جلسه می‌گذارد و اویسی جلاد به عنوان فرماندار نظامی تهران تعیین می‌شود تا مأمور جاری کردن حمام‌های‌ خون در خیابان‌ها شود.
خطیب نماز جمعه کاشان در ادامه به مسئله رفتار ناشایست دولت آل سعود با قبور متبرکه ائمه اطهار نیز پرداخت و از مسئولان خواست تا با اتخاذ تمهیداتی چون عدم اعزام زائر حج عمره کشور عربستان را تحت فشار قرار دهد و آنان را مجبور کند تا حداقل محیطی مشابه با شرایطی که برای برخی خلفا در این کشور در نظر می‌گیرند فراهم کنند.
وی هم‌چنین یاد جلال آل احمد را گرامی داشت و او را حر آل قلم نامید و عنوان داشت: مرحوم جلال آل احمد که ابتدا گرایشات توده‌ای داشت پس از دیدار با امام راحل شیفته ایشان شد و در تفکرات خود تجدید نظر کرد و پس از آن در موضوعاتی چون غرب‌زدگی و فلسطین اشغالی کتاب نوشت و حتی با کتاب در خدمت و خیانت روشنفکران مغضوب طیف روشنفکری آن زمان نیز شد.
احتشام به دیدار مقام معظم رهبری با خبرگان رهبری نیز اشاره کرد و گفت: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری در این دیدار از عدم کار اساسی نسبت به آن گلایه کردند عدم نهادینه شدن کرسی‌های آزاداندیشی در جامعه فرهنگی بود.
وی یک از دلایل عدم رشد و نهادینه شدن حلقه‌های آزاداندیشی را رسانه‌ای بودن آن دانست و افزود: تا زمانی که افراد از ترس دوربین و خبرنگار نمی‌توانند عقاید خود را به صورت آزاد مطرح کنند و با استدلال‌های علمی پاسخ خود را بگیرند.
امام جمعه موقت کاشان همچنین یاد و خاطره ائمه جمعه شهید طالقانی و مدنی را گرامی‌ داشت و برای آنان علو درجات را از ایزد منان مسئلت نمود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول