اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت گروه رهپویان عمار

یادواره شهید کریمی و شهدای شهرک امام خمینی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: یادواره سردار شهید احمد کریمی و شهدای شهرک امام خمینی به همت گروه رهپویان عمار برگزار می‌شود.

یادواره شهید کریمی و شهدای شهرک امام خمینی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم یادواره سردار شهید حاج احمد کریمی فرمانده گردان حضرت معصومه(س) لشکر 17 علی‌بن‌ابیطالب(ع) و شهدای شهرک امام خمینی(ره) به همت گروه رهپویان عمار و پایگاه شش شهرک امام خمینی(ره) با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف جامعه پس از نماز مغرب و عشا در مسجد قدس برگزار می‌شود.

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی از اساتید حوزه علمیه به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و سید مهدی میرداماد از ذاکرین اهل بیت(ع) در رثای سرور و سالار شهیدان نوحه‌سرایی خواهد کرد.

شهید احمد کریمی فرمانده گردان حضرت معصومه (س) لشکر 17 علی‌ابن‌ابیطالب(ع) سال 1340 در شب میلاد سرور شهیدان حضرت حسین بن علی علیه‌السلام در تهران دیده به جهان گشود.

وی از همان اوان کودکی با قرآن انس گرفت و از نماز استعانت جست و نماز را در مسجد به جا می‌آورد و در منزل بیشتر با تلاوت آیات نورانی قرآن روح و روانش را صیقل می‌داد.

این سردار والامقام از همان کودکی با اخلاق پسندیده و صفات نیک زندگی را صفا می‌بخشید و فردی با ایمان شد و سپس به قم عزیمت کرد و تحصیلات خود را ادامه داد و در حالی که 16 ساله بود جرقه انقلاب بر دامن حکومت طاغوت افتاد و او همگام با نسل پرشور انقلاب پیش رفت و حلقوم پاکش به طنین تکبیر و شعار گشوده شد.

شهید کریمی در سایه‌سار مکتب حیات بخش اسلام و با دم مسیحایی حضرت امام (ره) به مبارزه با طاغوت پرداخت و در گرماگرم انقلاب از خود تعهد و اخلاص نشان داد و در صحنه‌های نهضت مقدس اسلامی مشارکت کرد.

وی با پیروزی انقلاب علاوه بر ادامه تحصیل در صحنه‌های مختلف به پاسداری از ارزش‌ها همت گماشت و با آغاز جنگ تحمیلی دل بی‌قرارش را به جبهه‌های نبرد سپرد و اصرار خانواده برای ادامه تحصیل اثر نبخشید و راهی جبهه‌های جنگ شد و به طور کامل در جبهه‌های نبرد ماند و در مسئولیت‌های مختلفی به جهاد پرداخت و هر بار با بدنی مجروح به شهر بازگشت.

این رزمنده دفاع مقدس در علمیات بستان، فتح المبین، بیت المقدس، والفجر چهار، خیبر، بدر، والفجر هشت، کربلای یک، کربلای چهار و کربلای پنج حضور داشت و پس از شش سال جهاد مقدس به درجۀ رفیع شهادت نایل شد.

شهید کریمی سراسر زندگیش سرشار از پاکی بود و در شکوه عظمت همنشین بسیجیان بود و در اوج شهامت و شجاعت، ساده می‌زیست.

این سردار دفاع مقدس مصداق انسان کامل بود یعنی به امیرمؤمنان علی علیه‌السلام تأسی کرد و روح مالامال از شجاعت و شهامت را با ترس و بیم از آه یتیمان و درماندگان قرین کرده بود.

شهید حاج احمد کریمی در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: در هر موقع و هر کجا که هستید، اول به امام عزیزمان دعا کنید و این شعار خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار را هیچ وقت فراموش نکنید.

در بخش دیگری از وصیت‌نامه این شهید عنوان شده است: سرنوشت انسان هر چه باشد، همان است و هیچ کس نمی‌تواند سرنوشت خود را عوض کند. انسان یک بار به دنیا می‌آید و یک بار هم از این دنیا می‌رود، پس چه بهتر که در راه خدا و اسلام از این دنیا برود. در این دنیا هر قدر هم که ناراحتی می‌کشد لااقل در آن دنیا راحت باشد. درخت اسلام احتیاج به خون دارد و این خون جوانان است که می‌تواند این درخت را بارور سازد و به قول سالار شهیدان حسین بن علی که می‌فرماید «اگر دین محمد پایدار نمی‌ماند جز با کشته شدن من پس ای شمشیرها مرا دریابید». اگر اسلام و کشور با ریختن خون جوانان پایدار می‌ماند پس ای سربهای داغ صدامیان کافر بر قلب من فرود آیید.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول