اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از مراسم سالروز شهادت فرمانده پدافند هوایی 15 خرداد اصفهان

از رفتند یاران چه غریبانه تا اشک‌های همسر شهید جان‌نثاری

خبرگزاری فارس: پس از گذشت یک سال از شهادت عباسعلی جان‌نثاری در مراسم سالگردش نوای رفتند یاران چه غریبانه را دوستانش نواختند و اشک‌های همسرش بود که هنوز برای فراغ همسرش جاری می‌شد.

از رفتند یاران چه غریبانه تا اشک‌های همسر شهید جان‌نثاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در گلستان شهدای اصفهان مراسم سالگرد شهید عباسعلی جان‌نثاری با حضور جمع کثیری از دوستان و مردم شهیدپرور اصفهان برگزار شد.

در این مراسم یاد و خاطره فرمانده گروه توپخانه و موشکی و پدافند هوایی 15 خرداد اصفهان سردار شهید عباسعلی جان‌نثاری که در 16 شهریورماه سال گذشته در منطقه عملیاتی حمزه سیدالشهدا در ارتفاعات جاسوسان منطقه سردشت در مبارزه با عوامل استکبار جهانی (گروهک پژاک) بر اثر اصابت گلوله مستقیم دشمن به محل سجده‌گاه الهی به درجه رفیع شهادت نائل گردید، گرامی داشته شد.

شهید جان‌نثاری که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی در عملیات‌های والفجر مقدماتی بدر، خیبر، بیت‌المقدس، والفجر یک، والفجر سه، کربلای سه، کربلای پنج، کربلای هفت، نصر پنج و نصر هفت حضور مستمر داشت سرانجام سال گذشته به آرزوی دیرینه‌اش رسید و امروز بار دیگر دوستان و هم‌رزمانش را که برای تجدید پیمان با او و دیگر دوستانش آمده بودند، ملاقات کرد.

در این مراسم فرمانده آموزش و نیروى انسانى سپاه مشترک نیز با بیان خاطراتی از این شهید یاد و خاطره بیشتری را برای همرزمان باقی مانده‌اش زنده کرد.

*شهید جان‌نثاری خصلت‌های دوران دفاع مقدس را در خود حفظ کرده بود

سردار یعقوب زهدی با بیان اینکه رشادت‌ها و شجاعت شهید جان‌نثاری زبان‌زد تمامی هم‌رزمانش بوده است، تصریح کرد: شهید جان‌نثاری از دسته افرادی بود که پس از اتمام جنگ هنوز در حال و هوای آن دوران قرار داشت و توانسته بود همان تفکر و رفتار را تا آخر در خود حفظ کند.

وی افزود: با خوش‌رویی در تمامی عملیات‌های محول شده شرکت داشت و هنوز پس از گذشت سال‌ها لباس رزم به تن برای رسیدن به آرزوی همیشگیش در تلاش بود.

فرماندار آموزش و نیروى انسانى سپاه مشترک ادامه داد: شهید جان‌نثاری با رفتارهای پسندیده‌ای که داشت مانند اخلاص، صداقت و ایمانی هیچ‌ گاه تبعیضی قائل نمی‌شد و همیشه ثابت‌قدم در راهی که در پیش گرفته بود گام برمی‌داشت.

وی با اشاره به اینکه عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس سرآغازی برای تشکیل سپاه بود، تاکید کرد: در کنار توپخانه‌های ارتش لشکرهای سپاه شکل گرفت و استعدادهایی مانند شهید قاضی و جان‌نثاری با نفوذ به عمق دشمن به پشتیبانی از نیروهای پدافند پرداختند.

زهدی با ذکر رشادت‌هایی از شهید جان‌نثاری اظهار کرد: در والفجر هشت که شهید جان‌نثاری فرمانده گردان 130 بود با قرار دادن توپخانه‌ها در نخلستان‌های حاشیه الوند در برابر آماج حملات بمباران شیمیایی دشمن کنار نرفته و بر دشمن پیروز شدند.

فرماندار آموزش و نیروى انسانى سپاه مشترک سه عامل را در پیروزی عملیات والفجر هشت موثر دانست و گفت: یکی حفاظت برای غافلگیری دشمن، دوم عبور از رودخانه الوند و سوم بحث آتش بود که در سه روز نخست عملیات توپخانه سپاه این کار را به سرانجام رساند.

وی اضافه کرد: برخلاف تصور همگان تعداد شهدا در توپخانه بیش از پیاده‌سوار است و آخرین شهید این گروه حسن مقدم است.

پس از مداحی و نوحه‌سرایی تمامی مشتاقان و دوستداران این شهید بزرگوار بر سر مزار شهید جان‌نثاری حاضر شدند و به مقام شامخ او ادای احترام کردند.

زمانی که از خیمه گلستان شهدا خارج می‌شدی و با سیل مشتاقان به سمت خانه ابدی که شهید جان‌نثاری در آن آرمیده می‌رفتی از دور صدای مارش‌های نظامی را می‌شنیدی که با نوای غمگینی می‌نواختند، زمانی که نزدیک‌تر می‌شدی نمادی از استتار توپخانه‌ را می‌دیدی که به سقف آن پیشانی‌بندهایی که یاد دوران جنگ را زنده می‌کرد، آویزان و با چرخشش چرخش هشت سال جنگ را تداعی می‌کرد.

سنگ مزار شهید جان‌نثاری با گل‌های رنگی معطری پوشانده شده بود هر چند بوی این گل‌ها نمی‌توانست از پس فضای عطرآگین این جان برافکنان برآید، پس از نوحه‌خوانی و تجدید بیعت با شهدا نوای یاران چه غریبانه رفتند از این خانه بود که مارش‌های نظامی می‌نواختند و قطره‌های اشک حاضرین را جاری کرد، در این میان بیش از همه اشک‌های وداع همسرش جلب توجه بود و دلداری اطرافیان که هنوز پس از گذشت یک سال او را به آرامش و صبر دعوت می‌کردند.

خوشا آنان که با عزت ز گیتی بساط خویش برچیدند و رفتند

ز کالاهای این آشفته بازار شهادت را پسندیدند و رفتند

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول