اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی:

مرحله آماده‌سازی یادمان شهید باکری امسال به اتمام می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مرحله آماده‌سازی یادمان باکری و 12 هزار شهید آذربایجان‌غربی امسال قبل از آغاز فصل سرما به اتمام می‌رسد.

مرحله آماده‌سازی یادمان شهید باکری امسال به اتمام می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سیدجواد محمودی عصر امروز در جلسه هفتگی بررسی وضعیت اجرایی پروژه مجتمع فرهنگی یادمان شهید باکری اظهار داشت: روند اجرای این پروژه باید تسریع یابد و طبق برنامه زمان‌بندی اجرا شود.

وی افزود: اجرای پروژه ساخت یادمان شهید باکری و 12 هزار شهید استان تکرارنشدنی است و باید به دقت اجرا شود.

محمودی اضافه کرد: پروژه یادمان باکری و 12 هزار شهید آذربایجان‌غربی نباید هم‌ردیف با دیگر طرح‌های عمرانی قرار گیرد.

وی بر افزایش بهره‌وری و کاربری فضاهای جانبی مجتمع فرهنگی یادمان شهید باکری و 12 هزار شهید استان تاکید و تصریح کرد: طراحان و مجریان طرح باید از زیبایی‌های منحصر به فرد طبیعت اطراف در ساخت این پروژه الهام بگیرند و ایده‌پردازی و نوآوری را در انجام مراحل مختلف طرح فراموش نکنند.

معاون امور عمرانی اظهار داشت: یادمان شهید باکری تنها پروژه‌ای است که جلسات هفتگی بررسی و نظارت مستقیم بر روند پیشرفت اجرایی آن به شکل منظم برگزار می‌شود.

یادمان شهید باکری و 12 هزار شهید استان در محل باغ رضوان ارومیه احداث می‌شود که ساخت این یادمان فرصتی برای نکوداشت شهید مهدی باکری و 12 هزار شهید سرافراز استان را فراهم کرده و سمبل مقاومت و ایثارگری‌های مردم آذربایجان‌غربی است.

جلسه بررسی روند اجرای یادمان شهید باکری با حضور قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل دفتر فنی استانداری و مجری طرح در محل باغ رضوان ارومیه برگزار شد.

پروژه ساخت یادمان شهید باکری با زیربنای 12 هزار مترمربع در زمینی به مساحت 20 هکتار اجرا می‌شود و دارای امکانات جانبی مانند تالار همایش بین‌المللی با ظرفیت 900 نفر، کارگاه‌های تخصصی، سالنVIP، نگارخانه، سه پارکینگ مجزا، سالن آمفی‌تئاتر با ظرفیت 300 نفر، مرکز تحقیقات و کتابخانه و تالار پذیرایی است.

سردار رشید اسلام شهید مهدی باکری در سال 1333 در میاندوآب و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد، در ایام جوانی با دوستانش نقش مهمی در برپایی تظاهرات شهر تبریز در پانزدهم خرداد 1354 و 1355 داشت، این شهید بزرگوار پس از اخذ دیپلم وارد دانشگاه شد و در رشته مهندسی مکانیک کسب علم کرد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول