اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

حضور گردشگر موجب شکوفایی اقتصاد راین می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که روزانه یک هزار گردشگر از ارگ تاریخی راین بازدید کنند تا اقتصاد این بخش شکوفا شود.

حضور گردشگر موجب شکوفایی اقتصاد راین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از راین، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در جشنواره ارگ راین، اظهار داشت: راین دارای نقش و نگار زیبای بهشتی است و این زیبایی‌ها در پهن دشت طبیعتش پیدا و نمایان است.

وی افزود: اهمیت صنعت گردشگری امروزه بر کسی پوشیده نیست و در دهه‌های اخیر میزان آن افزایش پیدا کرده است.

نجار گفت: بر اساس آمار 394 میلیون گردشگر در جهان داریم که میزان درآمد حاصل از گردشگری 600 میلیارد دلار بوده است که پیش‌بینی می‌شود این ارقام افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه بیشتر درآمد ترکیه از صنعت توریسم است، تصریح کرد: باید این سئوال را از خود بپرسیم که سهم ایران، کرمان و راین با داشتن جاذبه‌های گردشگری و باستانی فراوان چقدر بوده است.

نجار با اشاره به اینکه سهم ایران از صنعت توریست بسیار ناچیز بوده است، عنوان کرد: تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی ایران توسط دشمنان نظام از جمله این دلایل است.

مقام عالی استان افزود: بسیاری از دشمنان تلاش می‌کردند که ایران را در انزوا قرار دهند، اما اجلاس عدم تعهد موجب خنثی شدن نقشه‌های پلیدشان شد، زیرا بسیاری از شرکت کنندگان در این اجلاس به زیبایی و فرهنگ کشور ایران اذعان کردند.

نجار عدم وجود زیرساخت‌های لازم در سطح ایران را از دیگر موانع توسعه گردشگری خواند و ابراز داشت: عدم ارائه آموزش‌های لازم در زمینه هتل‌داری از دیگر این عوامل است که ارائه این آموزش‌ها به افراد فعال در عرصه گردشگری ضروری است.

وی با بیان اینکه عدم تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب از دیگر دلایل توسعه گردشگری در ایران است، این پرسش را مطرح کرد که تاکنون چه کارهایی را برای معرفی ارگ راین انجام داده‌ایم که خشت‌خشت این مکان هنر است.

نجار ابراز داشت: ارگ یک هزار و 400 ساله راین با خشت و امکانات اولیه همچنان پا برجا است و این امر برای ما عبرت است که چگونه مهندسی کنیم، زیرا معماری اسلامی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است در این ارگ مشاهده می‌شود.

وی عدم حفاظت درست از آثار تاریخی را از دیگر عوامل عدم توسعه گردشگری در ایران عنوان کرد و گفت: دولت این توانایی را ندارد که هرجا که آثار باستانی است آن را خریداری کند.

نجار با انتقاد از نحوه نگهداری آثار باستانی ابراز داشت: نحوه صحیح نگهداری از آثار باستانی را باید به افراد مسئول در این بخش آموزش دهیم.

استاندار کرمان با تأکید بر قابلیت‌های فراوان ارگ راین برای جذب گردشگر بیان داشت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که روزانه یک هزار گردشگر از این بنای تاریخی بازدید کنند که در این صورت است که اقتصاد راین شکوفا می‌شود.

وی در ادامه یکی از عوامل مؤثر در گردشگری را تفاوت‌های فرهنگی بین ایرانیان و سایر کشورها عنوان کرد و افزود: گردشگرانی که به کشور ما سفر می‌کنند، اصول فرهنگی مورد پذیرش ما را می‌پذیرند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بنا به دلایلی مدتی بود که گردشگر خارجی وارد استان کرمان نمی‌شد، تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که در شورای امنیت ملی به عمل آوردیم این ممنوعیت لغو شد و هم اکنون 70 تا 80 هزار نفر گردشگر خارجی سهمیه استان کرمان شده است.

وی خواستار فعال شدن شرکت‌های مسافرتی و انجام رقابت سالم بین آنها شد و از صنعت توریسم با عنوان اشتغال، ارتقای اقتصادی، گردش بازار و تولید نام برد.

انتهای پیام/ح10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول