اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کرمان خبر داد

پخش زنده جشنواره "ارگ و هزار راین" از شبکه 3

خبرگزاری فارس: فرماندار کرمان گفت: جشنواره ملی ارگ و هزار راین از شبکه‌های سه و جام‌جم و شبکه استانی کرمان به صورت زنده پخش می‌‌شود.

پخش زنده جشنواره "ارگ و هزار راین" از شبکه 3

به گزارش خبرگزاری فارس از راین، بهنام سعیدی عصر سه‌شنبه در نشست شورای اداری راین اظهار داشت: تمهیدات لازم برای برگزاری جشنواره ملی ارگ و هزار راین باید از امروز آغاز شود و مدیران با جدیت پیگیر برپایی این برنامه باشند زیرا کوتاهی از هیچ فردی قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: مصوبات برگزاری جشنواره باید پیگیری شود و مدیران باید گزارش عملکرد خود درباره این مصوبه‌ها را ارائه کنند.

سعیدی با اشاره به اینکه مسئولان محلی می‌توانند در برگزاری هرچه بهتر جشنواره‌ها تأثیرگذار باشند، تصریح کرد: برقراری امنیت جشنواره توسط نیروی انتظامی در قالب یک طرح پنج روزه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پلیس راه نیز مسیر کرمان تا راین را در روز برگزاری جشنواره پوشش می‌دهد و پلیس راهور کرمان هم باید به کمک پلیس راین بیاید.

سعیدی با بیان اینکه شهرداری نقش اصلی را در زیباسازی شهر دارد، عنوان کرد: نیروهای شهرداری نظافت محیط را به صورت لحظه‌ای در روز برگزاری جشنواره ارگ و هزار راین انجام دهند.

وی بیان کرد: در روز برگزاری جشنواره ارگ و هزار راین باید بهترین محصولات به مردم عرضه شود.

فرماندار کرمان خواستار اقدامات لازم برای تأمین آب آشامیدنی، لکه‌گیری آسفالت و نصب تابلو برای راهنمایی شرکت‌کنندگان در این جشنواره شد و گفت: تیم راهداری باید در مسیر جشنواره حضور داشته باشد.

سعیدی از پخش زنده برنامه شب‌های پرستاره در شب قبل از برگزاری جشنواره ملی ارگ و هزار راین از این شهر خبر داد.

وی از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی اصلی جشنواره ملی ارگ و هزار راین نام برد و بیان کرد: این مجموعه دو روز قبل از جشنواره باید کارها را پیگیری کند و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

سعیدی اظهار کرد: در روز برگزاری جشنواره، درمانگاه راین باید فعال باشد و اورژانس 115 کرمان و آتش‌نشانی در محل مستقر شوند.

وی عنوان کرد: با توجه به حضور جمعیت بیش از 50 هزار نفری در جشنواره راین، بنیاد مسکن سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز را ایجاد کند.

سعیدی خواستار اعلام وضعیت آب و هوای راین توسط هواشناسی از یک هفته قبل برگزاری جشنواره ملی ارگ و هزار راین شد و افزود: جهاد کشاورزی امکانات مورد نیاز را در اختیار بخشداری، شورای شهر و شهرداری راین قرار دهد.

وی گفت: مسئولان هیئت‌های ورزشی به راین سفر می‌کنند تا ظرفیت‌های این بخش برای اجرای برنامه‌های ورزشی در روز برگزاری جشنواره را از نزدیک رصد کنند.

سعیدی از آموزش و پرورش راین درخواست کرد پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان مردم را انجام دهد.

وی بیان کرد: جشنواره ملی ارگ و هزار راین از شبکه استانی کرمان و شبکه‌های سه و جام‌جم به صورت زنده پخش می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: جشنواره ارگ و هزار راین در روز 23 تیر ماه از ساعت 8:30 صبح آغاز می‌شود.

سعیدی تصریح کرد: پیش‌بینی لازم برای اقامه نماز جماعت صورت گیرد و بهترین و شیک‌ترین فضا برای اقامه این فریضه در نظر گرفته شود.

وی افزود: همزمان با برگزاری جشنواره ملی ارگ و هزار راین، غرفه‌هایی در زمینه صنایع دستی، محصولات غذایی، محصولات عشایر و دامداران و گیاهان دارویی دایر می‌شود.

سعیدی راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی، آذین‌بندی شهر، توزیع بروشور، طبخ غذاهای سنتی از جمله آش محلی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره ملی ارگ و هزار راین برشمرد.

وی گفت: کتاب انجمن هزار ویژه جشنواره ملی ارگ و هزار راین در روز برگزاری این برنامه رونمایی می‌شود.

سعیدی مستندسازی جشنواره ارگ و هزار راین را ضروری دانست و افزود: تیم ویژه مستندساز در راین مستقر شوند.

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول