اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طی 2 ماه و نیم صورت گرفت

ورود 7 میلیون گردشگر به اردبیل / حضور گردشگران خارجی از 300 هزار نفر گذشت

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: 7 میلیون مسافر در طی 2.5 ماه اخیر وارد استان اردبیل شدند و حضور گردشگران خارجی نیز در این فاصله زمانی 300 هزار توریسم برآورد می‌شود.

ورود 7 میلیون گردشگر به اردبیل / حضور گردشگران خارجی از 300 هزار نفر گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری صبح امروز در جلسه ستاد تسهیلات دایمی سفرها در اردبیل اظهار داشت: تقارن این مرحله از تعطیلات تابستانی که به نوعی آخرین فرصت برای انجام مسافرت‌ پیش از آغاز سال تحصیلی جدید است فرصتی را فراهم کرده تا هموطنان‌مان به شهرهای مختلف به ویژه به مقصد اردبیل سفر کنند.

وی با اشاره به آخرین مرحله از تعطیلات تابستانی و 15 روز پیش رو ابراز داشت: میزان گردشگران و حضور توریسم از تراکم قابل توجه برخوردار بوده و شاهد افزایش مسافرت‌ها به این خطه از کشورمان‌ به عنوان ییلاق ایران بودیم.

اکبری با بیان اینکه فقط در 10 روز اول از شهریور ماه 2 میلیون مسافر وارد شهر اردبیل شدند، افزود: در مجموع 2.5 ماه از زمان آغاز تعطیلات تابستانی نزدیک به 7 میلیون نفر تا به حال و در فواصل زمانی متعدد وارد اردبیل شدند.

رئیس ستاد تسهیلات دایمی سفرهای اردبیل اظهار داشت: با احتساب مسافران سه ماه اول از فصل بهار و تعطیلات نوروزی امسال در مجموع 5.5 ماه از سال جاری بیش از 9 میلیون مسافر از طبیعت بی‌نظیر، آب و هوای مساعد و امکانات رفاهی موظف برخوردار شده‌اند.

وی با بیان اینکه اکثر مراکز اقامتی کمپینگ‌های مسافرتی و اماکن میهمان‌پذیر با ظرفیت 90 درصد مملو از مسافران تابستانی است، افزود: با هماهنگی به عمل آمده علاوه بر مدارس در قالب طرح پذیرش میهمانان فرهنگی همه مراکز آموزشی و مدارس تحت اختیار نظام تعلیم و تربیت و همچنین برخی از مساجد در مسیر پر تردد گردشگران و مجموعه تاسیسات ورزشی آماده پذیرش و استقبال از میهمانان تابستانی در شرایط جوی ناپایدار و بارندگی‌های احتمالی خواهند بود.

این مسئول اطلاع‌رسانی به مسافران و گردشگران غیر بومی را در شرایط جوی ناپایدار و امکان جاری شدن سیل در بارش‌های تند را وظیفه مهم دستگاه‌های امدادی گردشگری و رسانه‌های عمومی دانست.

اکبری یادآور شد: نصب علایم بازدارنده و تابلوهای پیشگیرانه با پیام‌های هشدار دهنده در مناطق اطراف رودخانه‌ها و بخش‌های سیل‌گیر می‌تواند حتی برای ساکنین مناطق یاد شده نیز موجب امنیت خاطر و همچنین مقابله با خسارت‌های جبران‌ناپذیر احتمالی شود.

وی در ادامه اظهار داشت: به لحاظ اینکه اکثر مسافرت‌ها به مقصد اردبیل و سرعین که در جوار همدیگر قرار داشته و با فاصله کمتر واقع شده‌اند انجام می‌شود هماهنگی‌های لازم در هدفگذاری‌های مشترک توسط مسئولان دو شهرستان برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های اقامتی و پذیرایی ضروری به نظر می‌رسد که در این زمینه اقدام شایسته و لازم انجام شده است.

این مسئول بیان داشت: در شرایط گردشگری غیر عادی و خارج از تصورات معمول مسئولان دو شهرستان با زیر پوشش قرار دادن نقاط حساس و نیازمندی‌های اساسی تلاش می‌کنند تا در تامین، توزیع و رفع نیازمندی‌ها و مایحتاج ضروری آنان به نحو شایسته ورود پیدا کرده و فعالیت کنند.

اکبری حضور گردشگران خارجی را نیز در این فاصله زمانی 300 هزار توریسم برآورد کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تعداد مسافران ورودی به استان اردبیل در مجموع شش ماه در نیمه اول سال برای اولین بار از مرز 10 میلیون گردشگر و مسافر عبور کند.

فرماندار اردبیل در پایان اظهار داشت: این تعداد گردشگر نه تنها موجب رونق اقتصادی و ارتقای شاخصه‌های اجتماعی در سطح ملی می‌شود بلکه انتظار این است با یک رویکرد مثبت و نگاه عمیق سازمان گردشگری و برنامه‌ریزان در حوزه توریسم و گردشگری قابلیت‌های مورد استفاده از این منطقه را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/ل۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول