اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن مهندسی شیمی ایران:

هدف مسابقات کمیکار خودباوری علمی دانشجویان است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی انجمن مهندسی شیمی ایران، هدف نهایی مسابقات کمیکار را خودباوری علمی و اعتماد به نفس دانشجویان این رشته دانست.

هدف مسابقات کمیکار خودباوری علمی دانشجویان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید حسن هاشم‌آبادی در حاشیه هفتمین دوره مسابقات کشوری کمیکار در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی دانشگاه‌ها و دانشجویان برای پیشرفت‌های علمی در کشور رسیدن علم به صنعت و تبدیل علم به عمل است تا جامعه بتواند از دانشگاه و صنعت بهره‌مند شود.

وی برگزاری هفتمین دوره مسابقات کمیکار کشور در دانشگاه کاشان را یکی از راه‌های رسیدن علم به صنعت دانست و افزود: مسابقات کمیکار برای این است که خودباوری، خلاقیت و توانمندی‌های ایرانی را نشان دهیم.

عضو هیئت‌ مدیره دانشگاه علم و صنعت ایران خاطرنشان کرد: مسابقات کمیکار به ظاهر نام مسابقه را بر خود نهاده است اما هدف نهایی این مسابقات خودباوری دانشجویانی است که در این زمینه خلاقیت خود را به عرصه ظهور می‌رسانند.

هاشم‌آبادی تأکید کرد: خلاقیت‌های دانشجویان و اعتماد به نفس آنان در زمینه شیمی در قالب این مسابقات برای کسب تجربه ارزش‌های واقعی کار جمعی است که دانشجویان در این زمینه ارائه می‌دهند.

وی در ادامه مسابقات کمیکار را نقطه پایان کار ندانست و تأکید کرد: برگزاری مسابقات کمیکار برای دانشجویان آغاز راه بزرگی است که دانشجویان تصمیم گرفته‌اند با تکیه بر خودباوری و بهره‌مندی از استعدادها و خلاقیت‌های خود، تولیدی را ارائه کنند که برای کشور مفید و مثمر‌ثمر باشد.

عضو هیئت‌ مدیره دانشگاه علم و صنعت ایران یادآور شد: انتظار می‌رود هفتمین دوره مسابقات کمیکار کشور به میزبانی دانشگاه کاشان دستاوردهای مهمی را به دنبال داشته باشد.

گفتنی است، هفتمین دوره مسابقه سراسری کمیکار ایران به مدت دو روز و از روز گذشته در دانشکده مهندسی، گروه مهندسی شیمی دانشگاه کاشان آغاز شده است.

این مسابقات شامل دو بخش اصلی پوستر و عملکرد است که تیم‌ها به ترتیب برای داوری فراخوانده می‌شوند تا از پوستر خود دفاع کنند و در دومین روز مسابقات نیز فرآیند «قلق‌گیری» در محل ساحتمان تربیت بدنی دانشگاه کاشان آغاز می‌شود و تا ساعت 12 ادامه می‌یابد.

مسابقات عملکرد نیز ساعت 14 پنج‌شنبه آغاز شده و تا ساعت 18 ادامه می‌یابد و سپس در مراسم اختتامیه مسابقات از تیم‌های برتر بخش پوستر و عملکرد و منتخب دانش‌آموزی تقدیر می‌شود.

هفتمین دوره مسابقات کشوری کمیکار به مدت دو روز با همکاری، مرکز همکاری‌های نوآوری ریاست جمهوری، شورای علوم، تحقیقات و فن‌آوری (عتف)، شرکت ایرانول، پرشیا خودرو و شرکت ایران گلاب در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

تیم کمیکار دانشگاه کاشان در ششمین دوره این مسابقات موفق شده بود عنوان نخست را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول