اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ارومیه:

روند مرمت بناهای تاریخی آذربایجان‌غربی رضایت‌بخش است

خبرگزاری فارس: فرماندار ارومیه گفت: روند مرمت بناهای تاریخی و جاذبه‌های آذربایجان غربی رضایت‌بخش است.

روند مرمت بناهای تاریخی آذربایجان‌غربی رضایت‌بخش است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جواد شریف‌نژاد عصر دوشنبه در بازدید از آثار تاریخی ارومیه اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید در حفظ بناهای تاریخی با حداقل تغییر کاربری، بازسازی بناهای تاریخی و مرمت آنها و معرفی آنها به نحو مطلوب کوشا باشد.

وی عنوان کرد: کارهای مرمتی صورت گرفته در بازار ارومیه به علت حفظ بافت تاریخی و اصیل بازار بی‌نظیر است.

شریف‌نژاد اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کارهای مثبتی در زمینه جذب گردشگر انجام داده و مسافران، این شهر را خاطرات خوش ترک می‌کنند.

فرماندار ارومیه با غنی خواندن ظرفیت‌های گردشگری شهرستان ارومیه گفت: شهر ارومیه به واسطه آب و هوای مطلوب در فصل تابستان امسال از مسافر پذیرترین شهرهای کشور بود.

شریف‌نژاد اضافه کرد: در فصل تابستان امسال روند بازدید مهمانان و گردشگران از شهر تاریخی ارومیه افزایش یافته و با تدابیر اندیشیده شده این روند هنوز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شناسایی مزیت‌ها و برنامه‌ریزی مناسب در بحث گردشگری استان مورد توجه جدی است، تاکید کرد: آذربایجان‌غربی با توجه به ساخت فرهنگی و زیربنایی موجود در آن می‌تواند به مرکز توجه گردشگری در کشور و منطقه تبدیل شود.

به گفته فرماندار ارومیه موضوع جذب گردشگر و رونق آن یکی از مباحث مهم محوری در توسعه استان بوده که باید با معرفی جامع جاذبه‌ها و اجرای راهکارهای موثر زمینه حضور بیش از پیش مسافران را فراهم کرد.

سه گنبد یکی از بناهای باقی مانده از دوران سلجوقی است که به شکل استوانه با دو نوع مصالح سنگ و آجر ساخته شده و در قسمت جنوب‌شرقی شهر ارومیه قرار گرفته است.

حمام تاریخی اتحادیه نیز در بافت قدیم شهر ارومیه و در کنار بازار قدیمی این شهر قرار گرفته است. این حمام بر طبق کتیبه‌ای که در ساقه داخلی گنبد قرار دارد در سال 1335 ه.ق (دوره قاجاریه) و توسط معمار معروف آن دوره به نام معمار علی اشرف ساخته شده است.

بازار تاریخی ارومیه که در فهرست آثار ملی نیز ثبت شده است در مجموعه بافت قدیمی و در گوشه جنوب‌شرقی شهر قرار دارد. این بازار همراه با تغییر شیوه زندگی، دستخوش تغییرات زیادی شده است.

مسجد جامع یکی از آثار کهن و قدیمی شهر تاریخی ارومیه است که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده این مسجد در میان بازار قدیمی شهر واقع شده و یکی از ارکان اصلی بافت قدیمی شهر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول