اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت فوتبال خراسان‌رضوی:

اجرای صحیح قانون سبب برطرف شدن ناپاکی‎ها می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی گفت: اجرای صحیح قانون سبب بر طرف شدن ناپاکی‎ها می‎شود.

اجرای صحیح قانون سبب برطرف شدن ناپاکی‎ها می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس چمنیان ظهر امروز در یک نشست خبری، اظهار کرد: آسیب شناسی مشکلات فوتبال استان برای ارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات و ایجاد سیستم مناسب در هیئت برای پیاده کردن برنامه‎هایمان دو اولویت اصلی هیات فوتبال در 6 ماه آینده است.

وی افزود: هیئت تغییرات عمده را تجربه کرده است، باید به تیم جدید فرصت داد تا بتواند خودش را پیدا کند و به هماهنگی لازم برسد و ما برای هماهنگی حداقل 6 ماه زمان لازم داریم.

چمنیان در ادامه در ارتباط مشکلات مالی فوتبال استان گفت: به دنبال بسترسازی برای استفاده از حمایت‎های بخش خصوصی و دولتی در فوتبال هستیم و در همین مدت چند جلسه خوب با مسئولان استان داشتم از جمله شهردار مشهد که در آن جلسه اعلام کردم که نیامده‎ام تا پول بگیرم و بروم و قرار نیست همکاری ما یک‌طرفه باشد.

وی افزود: باید تعاملات دو سویه باشد، همین توقعات بی‌جا از مدیران دولتی و خصوصی باعث فراری دادن آنها از ورزش شده است و ما دیگر رویه گذشته را دنبال نمی‎کنیم.

رئیس هیئت فوتبال استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: طرح‎هایی برای همکاری با شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی، آموزش و پرورش، صدا و سیما و موسسات مالی و اعتباری دارم که امیدوارم با اجرای آنها سبب تحول در فوتبال استان شویم.

وی افزود: دیگر زمان انجام امور خیریه در فوتبال و ورزش گذشته است و کار عام‌المنفعه در حوزه ورزش قابل تعریف نیست، باید با اعتماد سازی زمینه ایجاد همکاری و تعامل دو طرفه را برای فوتبال و مدیران بخش‎های دولتی و خصوصی فراهم کنیم.

چمنیان از ایجاد پایگاه ملی استعدادیابی در مشهد خبر داد و افزود: طرح ایجاد پایگاه ملی استعدادیابی در مشهد با همکاری شهرداری و آستان قدس رضوی و فدراسیون فوتبال در دست طراحی است و به زودی ارائه می‎شود و دپارتمان جوانان و توسعه فوتبال پایه به منظور اجرای این طرح و همچنین طرح آسیا ویژن در استان راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: همچنین طرحی دیگر با عنوان راه‎اندازی پایگاه ملی آموزش فوتبال در مشهد را هم در دست بررسی داریم.

رئیس هیئت فوتبال استان خراسان‌رضوی به وضعیت نامناسب ورزشگاه تختی مشهد هم اشاره و در این ارتباط گفت: درست است که ورزشگاه ثامن شرایط خوبی دارد اما تماشاچی به دلیل مصافت طولانی از آن استقبال نمی‎کند اما ورزشگاه تختی به‌عنوان سمبل فوتبال استان دارای ارزش و اعتباری خاص است، این ورزشگاه در تاریخ ما ریشه دارد.

وی افزود: ورزشگاه تختی این روزها وضعیت مناسبی ندارد به همین دلیل به دنبال بازسازی آن هستیم و این کار از چمن ورزشگاه شروع شده است و به زودی صندلی‎ها، جایگاه ویژه و رختکن‎های آن هم بازسازی می‎شود که برای این کار از روش بازسازی ورزشگاه شهید عضدی رشت الگو گرفته‎ایم.

چمنیان در ارتباط با برخورد با فساد در فوتبال تاکید کرد: برخورد با مشکلات اخلاقی تنها دستگیری و برخورد قهری نیست بلکه با اجرای درست قانون و مقررات خود به خود جلوی فساد گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: به همین منظور برای بسیاری از کارها که در گذشته بدون ضابطه و آئین‌نامه صورت می‌گرفت، آئین‌نامه‎هایی تهیه کرده‎ایم تا هیچ کاری بدون ضابطه انجام نشود.

رئیس هیئت فوتبال استان خراسان‌رضوی در خصوص ارتباط خود با مدیران دو باشگاه ابومسلم و پیام تاکید کرد: با مدیران ابومسلم ارتباط خوبی دارم و حاضرم هر کمکی می‎توانم برای آنان انجام دهم.

وی افزود: در ارتباط با تیم پیام هم به صفایی مالک این تیم چند بار پیغام داده‎ام که حاضرم با هم گفت‎وگو کنیم اما قائم مقام او به من اعلام کرد که صفایی گفته طرف حساب او تنها با استانداری است و با ما صحبت نمی‎کند اما این مجوزی برای سلب مسئولیت برای من نیست و باز هم پیگیر کار این تیم خواهم بود.

چمنیان در ارتباط با برنامه‎اش برای فوتبال شهرستان‎ها نیز گفت: شهرستان‌ها در فوتبال ما مظلوم واقع شده‎اند، برای حل مشکلاتشان کارگروهی تشکیل شده و آنها در تصمیمات هیئت دخیل شدند، یکی از اولویت‌های مهم ما شهرستانها هستند و برای احیا آنها برنامه داریم.

رئیس هیئت فوتبال استان در پاسخ به سئوالی در ارتباط با عدم انتخاب نایب رئیس هیات، تاکید کرد: انتخاب نایب رئیس ضروری نیست و می‎شود بدون نایب رئیس هم کار کرد و این انتخاب باید با دقت نظر باشد زیرا نایب رئیس سمتی میان دبیر و رئیس هیات است.

چمنیان همچنین در پاسخ به سئوالی دیگر در ارتباط با عدم حضورش در ابومسلم به‌عنوان مربی قبل از انتخاب به‌عنوان رئیس هیئت تاکید کرد: هیچ‌گاه نگفته بودم حاضرم با هر مربی در این تیم کار کنم و در مذاکراتم تاکید کرده بودم که باید سرمربی تیم باشم و در مذاکرات از لفظ اختیار تام استفاده شد.

وی افزود: در مذاکراتم متوجه شدم که من را به‌عنوان سرمربی قبول نخواهند کرد به همین دلیل از حضور در این تیم عذرخواهی کردم و اعلام کردم که به ابومسلم نخواهم رفت مگر اینکه اختیار تام داشته باشم.

رئیس هیئت فوتبال استان خراسان‌رضوی در خصوص مشکلات تیم‎های فوتبال ساحلی، فوتسال بانوان و تیم دسته اولی فوتسال آقایان استان گفت: به دنبال پیدا کردن حامی مالی برای تیم بانوان و تیم فوتبال ساحلی استان هستیم و این تیم‎ها در لیگ برتر کشور حضور خواهند داشت و برای تیم دسته اولی فوتسال هم مذاکراتی با موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان داشتیم تا این موسسه برای همیشه امتیاز این تیم را بخرد.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول