اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آموزش و اجرا

موسیقی درمانی برای کودکان در اصفهان اجرایی شد

خبرگزاری فارس: هنرمند اصفهانی گفت: با استفاده از آموزش و اجرای موسیقی برای کودکان بیمار به نوعی موسیقی درمانی را به مرحله اجرایی خود رسانده‌ایم.

موسیقی درمانی برای کودکان در اصفهان اجرایی شد

بهرنگ کوفگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد فعالیت‌هایی که با گروهی از کودکان در استان اصفهان دارد، اظهار کرد: با اجرای موسیقی زنده و آموزش به کودکان در بیمارستان‌های امید و الزهرای اصفهان و جوانان و نوجوانان جامعه معلولین و کانون بازپروری و مرکز درمانی نواب برای بیماران HID آنها را با هنر موسیقی آشنا کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای این کودکان قطعات و نت‌هایی نواخته می‌شود که به گروه سنی آنها هم‌خوانی داشته باشد، تصریح کرد: زمانی که به بیمارستانی می‌روید که کودکان با وضعیت بیمار و رنجوری در محیط بیمارستان و تحت درمان هستند، نواختن قطعه‌ای کوچک از یک ساز در بهبود روحیه آنها اثر فراوانی دارد.

موسیقی‌دان اصفهانی که حدود 28 سال نوازنده تار و سه تار است، اضافه کرد: با نواختن سازهای تار و سه تار، دف، تنبک، ارگ و پیانو برای کودکان بستری در بیمارستان امید و الزهرا و کانون‌های بازپروری علاوه بر تقویت روحیه آنها در آن محیط چنانچه به این هنر علاقمند شوند به صورت رایگان نیز به آنها آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون توانسته افراد بسیاری را با هنر موسیقی آشنا و هنرمندان خوبی را تربیت کند، افزود: کسانی باید به این کودکان آموزش دهند و در این راه قدم بگذارند که علاوه بر تعهد بسیار به کارشان نباید از سر دلسوزی و ترحم با این کودکان کار کنند.

کوفگر که با همین کودکان گروه پیام امید را راه‌اندازی کرده است، ادامه داد: همین کودکان توانسته‌اند در دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان کنسرت‌هایی را اجرا کنند که نشان از توان بالا و هوش سرشار این کودکان را نشان می‌دهد و حتی برای آنها یک منبع درآمدزا هم بوده است.

وی با اشاره به اینکه شاید از نظر درمانی هنوز بررسی و تحقیقاتی بر روی این کودکان انجام نشده باشد، اضافه کرد: با ارتباط مداومی که با این کودکان برای آموزش موسیقی مورد نظرشان داریم و تایید خانواده‌هایشان بهبود روند درمانی و به خصوص از نظر روحی را شاهد بوده‌ایم.

هنرمند اصفهانی تاکید کرد: برگزاری این گونه کلاس‌ها برای این کودکان صرف یک کلاس نیست بلکه گسترش حس انسان‌دوستی است که با بیان حرف‌های درست در واقع به آنها هم عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول