اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای شهر اردبیل:

بازنگری در ضوابط شهرسازی ضروری است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای شهر اردبیل گفت: بازنگری در ضوابط ساخت و ساز شهری، طراحی و مهندسی ضروری است.

بازنگری در ضوابط شهرسازی ضروری است

نادر فرزانه امروز در حاشیه جلسه شورای شهر اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: عده‌ای سعی می‌کنند با دور زدن این ضوابط خواسته یا ناخواسته تخلفی را مرتکب شوند که ضرورت دارد با تقویت و اصلاح برخی از راه‌های فرار ضوابط ساخت و ساز و حوزه عمران شهری به ویژه ساخت مسکن جلوی مشکلات بعدی را بگیریم.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل افزود: البته در این کار نقش مسکن و شهرسازی بسیار حیاتی است چرا که با تکیه بر مجموعه‌های کارشناسی می‌توانند با اصلاح و بازنگری ضوابط جلوی تخلف ساخت و ساز و کارهای عمرانی را بگیرند.

این عضو شورا با بیان اینکه در شهر اردبیل و در بلند مرتبه‌سازی تخلفات زیادی مشاهده می‌شود، تصریح کرد: به جای ساختن مجموعه‌های بزرگ اغلب متقاضیان سعی می‌کنند چندین واحد مسکونی را در فضای محدود احداث کنند که این خود به نمای شهری و برخی از موارد زندگی روزمره و عبور و مرور مردم خدشه وارد می‌کند.

فرزانه با یادآوری اینکه حوزه اجراییات باید با تخلفات ساختمانی برخورد کرده و با نصب پلاکارد تخلف ساختمانی به دیگران گوشزد کند، ابراز داشت: این امر تاثیر روانی خوبی بر مسئله جلوگیری از تخلفات دیگر دارد.

این مسئول تصریح کرد: زمانی که ماده 100 حکم داده و باید با تخلف ساختمانی برخورد شود ضروری است واحد اجراییات اقدام به تهیه پلاکارد تا با نصب در محل از تخلفات بعدی نیز به سرعت جلوگیری شود.

فرزانه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اشکالات این حوزه بی‌توجهی ماموران اجراییات و مهندسان ناظر در مطابقت ندادن مجموعه‌های احداثی با پروانه صادر شده که گاه در مرحله بازنگری این تخلفات به اثبات رسیده و نسبت به آن اعمال جریمه می‌شود.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در پایان اذعان داشت: اجراییات وظیفه دارد پروانه را از متقاضیان درخواست کرده و به صورت دقیق موارد موجود در پروانه را با آنچه احداث شده مطابقت داده و جرم واقع شده را نیز به فرد گوشزد کنند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول