اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان:

گلستان از استان‌های توانمند در زمینه مهندسی است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی استان گلستان گفت: گلستان یکی از استان‌های توانمند در زمینه حرفه مهندسی به شمار می‌رود.

گلستان از استان‌های توانمند در زمینه مهندسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی انجمن پیمانکاران عمرانی استان گلستان، نادر باباجانی با بیان اینکه تقویت نظام مهندسی ساختمان در گرو بهره‌گیری از توانمندی‌ و ظرفیت‌های انجمن پیمانکاران عمرانی است اظهار داشت: گلستان یکی از استان‌های توانمند در زمینه حرفه مهندسی به شمار می‌رود و صحت این مدعا را نیز می‌توان با مراجعه به آمار که گویای وجود یک‌هزار و 300 شرکت حقوقی که حداقل سه مهندس در آن فعال است، اثبات کرد.

وی افزود: این اتفاق اگر چه در نگاه اول نشانگر فرصتی مغتنم برای توسعه استان است اما با توجهی عمیق‌تر می‌توان پی برد که در صورت عدم بهره‌گیری صحیح از این ظرفیت این فرصت به تهدیدی جدی بدل خواهد شد.

رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی استان گلستان خاطر نشان کرد: بدون تردید سازمان نظام مهندسی استان با عنایت به برخورداری از ظرفیت‌ها و محمل قانونی مناسب یکی از بهترین و مناسب‌ترین مراجع برای ساماندهی و کانالیزه کردن این توانمندی است.

باباجانی ادامه داد: همین‌ جا است که نخستین جرقه‌های اهمیت حضور افرادی آگاه و توانمند در مجموعه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی زده می‌شود و لزوم مشارکت حداکثری اعضا توجیهی مناسب می‌یابد.

وی تصریح کرد: قرابت، نزدیکی، تشابه و اشتراک فعالیت‌های اعضای دو تشکل انجمن پیمانکاران عمرانی و نظام مهندسی ساختمان، هیئت مدیره فعلی انجمن را بر آن داشت تا با ورود فعالانه به عرصه انتخابات نظام مهندسی نقشی مؤثر در آینده صنعت ساخت و ساز استان ایفا کنند.

به گفته باباجانی، مجموعه انجمن پیمانکاران بر این باور است که تعامل و مشارکت این دو مجموعه متخصص عرصه ساخت و ساز در گام اول موجبات تقویت هر دو مجموعه را فراهم آورده و در نهایت بهبود و سلامت وضعیت عمرانی استان را در پی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در سطح کشور و به تبع آن در همه استان‌ها علاوه بر سازمان نظام مهندسی، تشکل‌ها و نهادهای مختلفی در صنعت ساخت و ساز دخیل هستند و وقت آن رسیده است که همه این مجامع جای خود را در تصمیم‌گیری‌های صنعت ساختمان کشور پیدا کنند.

این مسئول یادآور شد: بدون تردید یکی از مهم‌ترین مجموعه‌ها و اصلی‌ترین نهادهای دست‌اندرکار عرصه ساخت و ساز، انجمن‌های پیمانکاران عمرانی در سراسر کشور هستند که با عنایت به جایگاه ویژه این نهاد نزد مسئولان کشوری و استانی به نظر می‌رسد هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی نیز برای تقویت و انسجام هر چه بیشتر خود ناگزیر از بهره‌گیری از ظرفیت این انجمن دیرپا و با تجربه است.

رئیس هیئت مدیره انجمن پیمانکاران عمرانی استان سازمان نظام مهندسی را متولی اصلی صنعت ساخت و ساز خواند و تاکید کرد: این نهاد باید از هم‌اکنون این نکته را مدنظر قرار دهد که با توجه به حجم روز‌افزون تعداد مهندسان چه در قالب اشخاص حقیقی و چه در قالب شرکت‌های مهندسی حقوقی در استان، با اتخاذ رویکردی دوراندیشانه بستر صدور خدمات و دانش فنی مهندسی به خارج از مرزها را فراهم آورده و به این ترتیب از انفعال و انزوای استعدادهای جوان در سال‌های آتی جلوگیری کند.

وی با اشاره به اعلام فهرست کاندیداهای مورد حمایت در انتخابات سازمان نظام مهندسی از سوی انجمن پیمانکاران عمرانی استان تصریح کرد: این انجمن تلاش کرد تا با آغاز حرکتی جدید و با حمایت از تعدادی از کاندیداهای انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی که بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته مورد وفاق اغلب اعضای این انجمن بوده‌اند آغازگر اقداماتی تاثیرگذار در آینده صنعت ساخت و ساز استان باشد.

انتهای پیام/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول