اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت دارو‌سازی فارابی:

ارتقای خودکفایی کشور برای تولید دارو رویکرد دارو‌سازی فارابی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت دارو‌سازی فارابی اصفهان گفت: ارتقای خودکفایی کشور در بخش تولید دارو، محور و در صدر برنامه‌های مجتمع دارو‌سازی فارابی اصفهان قرار دارد.

ارتقای خودکفایی کشور برای تولید دارو رویکرد دارو‌سازی فارابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا تحسیری ‌در بازدید استاندار اصفهان از دارو‌سازی فارابی، شرکت دارو‌سازی فارابی را بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مجتمع دارو‌سازی در سطح کشور دانست و اظهار کرد: این مجتمع دارو‌سازی از جمله پروژه‌ها و کارخانجات مهم دهه انقلاب است و این کارخانه که به منظور تولید انبوه فراورده‌های دارویی آنتی بیوتیک احداث شده و در دی ماه سال 1371 مور بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه این مجتمع در مساحتی بالغ بر 50 هزار متر مربع و در زمینی به وسعت 40 هکتار احداث و راه‌اندازی شده است، ادامه داد: این مجتمع دارو‌سازی تولید‌کننده انواع فراورده‌های دارویی با ظرفیت سالانه یک میلیارد و 200 میلیون عدد کپسول، 45 میلیون شیشه سوسپانسیون خشک و 360 میلیون عدد قرص است.

مدیرعامل شرکت دارو‌سازی فارابی اصفهان تصریح کرد: شرکت دارو‌سازی فارابی با تهیه مواد اولیه موردنیاز خود از معتبر‌ترین تولید‌کنندگان جهان و با رعایت دقیق قوانینGMP و همچنین با رعایت ضوابط WHO در ساخت و کنترل دارو‌ها، بهترین محصولات دارویی آنتی بیوتیک را با اثر‌بخشی کلینیکی تولید و عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه همچنین نظام‌های مدیریتی مدیریت کیفیت، مدیریت زیست محیطی، مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای با دریافت گواهینامه‌های مربوطه از موسسه MIC انگلستان در این شرکت استقرار یافته است، اضافه کرد: محصولات دارویی باید متضمن سلامتی و حیات بشر باشند که باید سه عنصر اثر‌بخشی، ایمنی و پایداری به صورت اختصاصی مورد توجه قرار بگیرد.

تحسیری با اشاره به اینکه این پروژه طی سال‌هایی که اجرا شد جزو پروژه‌های صنایع ملی بوده است، تاکید کرد: در حال حاضر سرمایه این شرکت 150 میلیارد ریال است و نوع مالکیت آن نیز سهامی بوده و در حال حاضر 450 نفر نیروی انسانی در مجتمع دارو‌سازی فارابی اصفهان فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه 14 درصد از سهام شرکت دارو‌سازی فارابی اصفهان در اختیار بازار بورس است، افزود: محصولات این شرکت در چند گروه تولید و عرضه می‌شود که محصولات فرآورده‌های دارویی آنتی بیوتیک خوراکی، غیر آنتی بیوتیک و مکمل‌های رژیمی و غذایی از جمله محصولات این شرکت به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت دارو‌سازی فارابی اصفهان گفت: در ابتدای راه‌اندازی این شرکت تولید خود را با 10 قلم دارو آغاز کرده‌ایم اما در حال حاضر حدود 81 قلم محصول دارویی توسط این شرکت دارو‌سازی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مراحل مطالعاتی 11 قلم دارو در این شرکت در حال انجام است، اظهار کرد: البته این محصولات یا از محصولات انحصاری است و یا از محصولاتی بوده که در داخل کشور تولید نمی‌شود و با تولید این محصولات در راستای ارتقای خودکفایی کشور در بخش تولید دارو حرکت می‌کنیم.

تحسیری با تاکید بر اینکه در حدود 19 سال فعالیت بالغ بر 13 میلیارد عدد انواع کپسول در این شرکت تولید شده و به بازار‌های کشور و منطقه صادر شده است، ادامه داد: در سال گذشته حدود 102 میلیارد تومان دارو توسط این شرکت به فروش رفته که 11 و نیم میلیون دلار آن به خارج از کشور صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه مجتمع دارو‌سازی فارابی طی شش سال گذشته چهار مرتبه صادر‌کننده نمونه در بخش دارو بوده است، تصریح کرد: حدود 90 کارخانه دارو‌سازی در سطح کشور وجود دارد که شرکت دارو‌سازی فارابی دومین شرکت تولید‌کننده و عرضه‌کننده دارو است.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول