اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم الیگودرز در مجلس:

اجلاس تهران شکست آمریکا را به دنبال داشت

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: اجلاس سران غیر متعهد در تهران شکست آمریکا در تمام زمینه‌ها به خصوص تحریم علیه ایران را به دنبال داشت.

اجلاس تهران شکست آمریکا را به دنبال داشت

محمدتقی توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در الیگودرز گفت: برگزاری شانزدهمین اجلاس سران غیر متعهد در تهران برگ زرینی در تاریخ ایران بود و یک پیروزی شیرین برای ایران به حساب آمد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: از مهم‌ترین فاکتورها برای ایران را می‌توان ریاست جنبش در اجلاس نام برد که فرصت بزرگی را برای کشورمان در تأثیرگذاری در دنیا و سطح بین‌المللی به دنبال خواهد داشت، چرا که ایران کشوری است، دارای ایدئولوژی اسلامی با رویکرد عدالت‌گستری برای مردم دنیا و با توجه به تجربیات خوب خود می‌تواند نقش بزرگی در ایجاد یک ساختار دوستانه ایفا کند.

توکلی گفت: به طور کلی سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به منزله اهمیت ایران و نقش آن در معادلات بین‌المللی است و می‌تواند پاسخ مثبتی هم در تحکیم محاسبات با ایران باشد و هم دفاع از مواضع صلح‌طلبانه بر سر تولید انرژی هسته‌ای و اهمیت کشورمان در اجرای معاهدات در مجموع اثبات حقانیت ایران و مبنایی برای شرکت 120 کشور عضو عدم تعهد در جهان شد.

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: در هر حال کشور ما توانست در برگزاری اجلاس با قدرت تمام و با مدیریت خوب و صحیح موفق باشد و این موضوع بر تعدیل فشارهای سیاسی و تحریم‌های یک جانبه دشمنان ما تأثیر خواهد گذاشت و از طرف دیگر انگیزه دیگر کشورها را برای تنظیم روابط و معاهدات اقتصادی و تجاری هموار می‌کند.

وی تصریح کرد: آمریکا و یارانش در طرح‌های خود شکست خورده‌اند و از این به بعد هم در طراحی توطئه‌های توهمی خود تجدید نظر خواهند کرد و احتمالاً مواضع‌شان را با خواست جهانی مخصوصاً جنبش عدم تعهد که دارای 70 درصد قدرت انرژی جهان هستند، نزدیک‌تر کند.

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: اینجاست که فرمایشات رهبر فرزانه در اجلاس سران رویکرد جدیدی را به وجود خواهد داشت، ساختاری که بر پایه عدالت باشد و مبنای آن هم نظم جدید و اشتراک کشورهای جهانی را به وجود خواهد آورد.

وی افزود: در نهایت باید به روزی برسیم که به فرموده مقام رهبری انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچ کس شعار تمام جهان باشد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول