اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد

افزایش دو برابری طول بزرگراه‌های قم تا پایان سال

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: تا پایان سال جاری بزرگراه‌های استان قم از نظر طول دو برابر خواهد شد.

افزایش دو برابری طول بزرگراه‌های قم تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدرضا قلندر در جلسه شورای اداری استان قم که پیش از ظهر امروز در استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی در دو بخش راه و مسکن فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کند.

وی افزود: یکی از سیاست‌های همه دولت‌ها تأمین مسکن افراد جامعه است و دولت‌های نهم و دهم پروژه عظیم مسکن مهر را نیز به عنوان طرحی ملی سامان‌دهی کردند و بیش از سه میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور ساخته شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه 5 هزار واحد مسکونی در قم آماده شده و شرکت‌های پیمانکار در حال تهیه زیرساخت‌های مربوطه هستند گفت: ساخت مسکن مهر ملکی نیز در قم در حال انجام است.

وی ضمن برشمردن مزایای طرح مسکن مهر بیان داشت: ساخت مسجد و مدرسه نیز در قالب این طرح‌ها در قم در حال انجام بوده و تاکنون هفت باب مسجد احداث شده و ده‌ها مدرسه نیز در حال ساخت هستند.

قلندر با اشاره به احیای بافت فرسوده در قم افزود: 50 هزار واحد فرسوده در قم وجود دارد که بر اساس قانون پنجم توسعه، طی 10 سال آینده همه آنها باید احیا شوند و تاکنون نیز 5 هزار واحد جدید در قالب این طرح ساخته شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در ادامه به سیاست ارتقای کیفی راه‌های استان اشاره و اظهار کرد: این نگاه ویژه سبب شده است که استان قم به عنوان شاهراه ارتباطی بیش از 17 استان کشور، اولویت نخست راه و شهرسازی باشد.

وی پروژه میدان 72 تن را سریع‌ترین طرح عمرانی کشور دانست و گفت: این پروژه طی مدت برنامه‌ریزی شده به پایان رسید و ترافیک ورودی قم از سمت شمال را کاهش داد.

قلندر ادامه داد: بزرگراه قم ـ گرمسار نیز یکی دیگر از طرح‌های مهر ماندگار استان قم بوده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است ضمن اینکه دو بانده کردن جاده قدیم قم ـ تهران تا شهرک شکوهیه نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از دو برابر شدن طول بزرگراه‌های قم تا پایان سال جاری خبر داد و بیان داشت: بهسازی و روکش تمام جاده‌ها و شریان‌های ترافیکی قم نیز به وسیله اعتبارات ملی و استانی انجام خواهد شد ضمن اینکه ایجاد راه‌های جدید نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول