اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از فردا در اصفهان برگزار می‌شود

دومین دوره مسابقات ملی ریخته‌گری با حضور 23 واحد دانشگاهی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه فنی شهید مهاجر اصفهان گفت: از فردا 14 شهریورماه سال جاری دومین دوره مسابقات ریخته‌گری کشور در دانشکده فنی شهید مهاجر برگزار می‌شود.

دومین دوره مسابقات ملی ریخته‌گری با حضور 23 واحد دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدحسین مدنی ظهر امروز در نشست خبری در دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان با بیان اینکه از فردا 14 شهریورماه سال جاری دومین دوره مسابقات ریخته‌گری کشور در دانشکده فنی شهید مهاجر برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مسابقات که از 14 شهریورماه آغاز می‌شود تا 16 ادامه دارد و در آن 53 تیم در مرحله نخست این دوره از مسابقات شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه این مسابقات در دو مرحله و در زمینه ساخت قطعاتی از آلیاژهای فولاد و آلومینیوم برگزار می‌شود، ادامه داد: از میان این 53 تیم 16 تیم در سئوال اول آلومینیوم و 15 تیم دیگر در سئوال دوم فولاد راه پیدا کردند.

رئیس دانشگاه فنی شهید مهاجر اصفهان که توجه به سرعت، حرارت و شکل نازل مهم‌ترین معیارهای مسابقه کشوری ریخته‌گری است، اضافه کرد: قابلیت‌های مختلفی رشته ریخته‌گری در صنایع دارد که از آن جمله می‌توان به استفاده آن در نظام، حمل و نقل، خودروسازی، هوا و فضا، الکترونیک و کامپیوتر را نام برد.

وی افزود: در دومین دوره از مسابقات کشوری ریخته‌گری دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای از دانشگاه‌های شیراز، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، دانشگاه‌های مشهد، کرج، نجف‌آباد و دانشگاه فنی و حرفه‌ای صدوقی یزد، اهواز و اصفهان در مرحله دوم به رقابت می‌پردازند.

مدنی با اعلام اینکه در روز پنج‌شنبه است، تصریح کرد: مراسم اعطای جوایز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و اساتید دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها تلفیق علم و عمل امر مهمی است، اظهار کرد: برگزاری این مسابقات در کل مکان مناسبی برای تحقیق، پژوهش و عملیاتی کردن دانش دانشجویان و تشویق دانشجویان به انجام کار گروهی و با مهارت، ارتباط با صنایع مادر از طریق دانشگاه‌ها و شناسایی دو جانبه و در نهایت وارد کردن مشکلات و مسائل صنعت به دانشگاه از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه‌ها است.

رئیس دانشگاه فنی شهید مهاجر اصفهان با بیان اینکه برای ایجاد انگیزه تیم داوران از دانشگاه‌های شرکت کننده است، گفت: در حاشیه برگزاری این مسابقه شرکت کنندگان بازدید از فولاد مبارکه، اصفهان‌گردی، مسابقات ورزشی داخلی و کارگاه‌های آموزشی با استادان دانشگاه‌ها را دارند.

وی با بیان اینکه دور نخست این مسابقات در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، ادامه داد: با کسب رتبه نخست در سئوال نخست و رتبه دوم در سئوال دوم توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای اصفهان مجری مسابقات بعدی دانشگاهی است که رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول