اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش خبر داد

ایجاد دبیرخانه‌های تخصصی جشنواره پژوهشی ادبی در استان‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش از ایجاد دبیرخانه‌های تخصصی جشنواره دانش‌آموزی در استان‌های کشور خبر داد و گفت: سال آینده کانون‌های دانش‌آموزی استان‌ها به دبیرخانه‌های تخصصی جشنواره دانش‌آموزی تبدیل می‌شوند.

ایجاد دبیرخانه‌های تخصصی جشنواره پژوهشی ادبی در استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدابراهیم محمدی عصر امروز در مراسم اختتامیه سی‌امین جشنواره پژوهشی ادبی دانش‌آموزان برگزیده دختر کشور در همدان، تحول در برگزاری جشنواره دانش‌آموزی و برگزاری جشنواره متناسب با مناطق مختلف کشور را از برنامه‌های مهم این اداره کل بیان کرد.

وی آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ، هنر و مفاخر سایر استان‌ها را از اهداف این جشنواره دانست و اظهار داشت: برگزاری این گونه جشنواره‌ها می‌تواند در غنای ادبیات، شعر و داستان مؤثر و برای دانش‌آموزان توفیقاتی را به همراه داشته باشد.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با انتقاد از نبود شعر و داستان طنز در جامعه تصریح کرد: در زمینه شعر و داستان طنز در فقر به سر می‌بریم که امیدواریم در سال آینده جشنواره‌ای با این موضوع را نیز داشته باشیم.

وی معنویت، خلاقیت، مسئله‌شناسی، انس و الفت با مردم و دلسوزی را از ویژگی‌های یک شاعر خوب بیان کرد و افزود: با قلم توانا و نگاه بلند دانش‌آموزان شاعر می‌توان تغییرات مهم و حتی سبک‌های نوینی را ایجاد کرد.

محمدی مرگ داستان و شعر را در فقر مسئله دانست و گفت: راز ماندگاری نام شاعر در قوی بودن شعر و رصد کردن مسائل جامعه است.

وی استفاده از دعاها و مناجات‌ها در شعر را یادآور شد و اظهار داشت: بهره‌گیری از دعا و مناجات شعر را اثرگذار و همراه با معنویت خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حضور گسترده دانش‌آموزان دختر در جشنواره‌های مختلف تصریح کرد: حضور 60 درصدی دختران در بخش‌های شعر، داستان‌نویسی و پژوهش پیشتازی آنها را در این عرصه نشان می‌دهد.

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش همدان نیز در ادامه از حضور 228 نفری دانش‌آموزان دختر سراسر کشور در این جشنواره خبر داد.

حسن مظاهری با اشاره به میزبانی مطلوب این جشنواره در همدان در سال 89 افزود: با توجه به برگزاری بسیار مطلوب این جشنواره در همدان، میزبانی سی‌امین جشنواره پژوهشی ادبی نیز به استان همدان واگذار شد.

وی با تمجید از اشعار قرائت شده در این جشنواره، تلاش دانش‌آموزان در ارائه اشعار حاوی معارف الهی و انسانی را خواستار شد.

خاطرنشان می‌شود در پایان این مراسم از نفرات برگزیده در بخش‌های شعر، داستان و مطالعه و تحقیق تجلیل شد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول