اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ریاست ایران بر اجلاس کشورهای عدم‌تعهد

رویکرد معادلات سیاسی در عرصه بین‌المللی تغییر می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان گفت: ریاست سه ساله ایران بر اجلاس کشورهای عدم‌تعهد موجب تغییر رویکرد معادلات در عرصه سیاست منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود.

رویکرد معادلات سیاسی در عرصه بین‌المللی تغییر می‌یابد

جهانشیر امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: ریاست سه ساله ایران بر اجلاس کشورهای عدم‌تعهد بدون شک دستاوردهای مهم و ارزنده‌ای را برای کشورهای عضو این اجلاس به همراه دارد.

امینی گفت: ریاست ایران شرایط و فرصت طلایی است که توسعه فرهنگی، علمی و آموزشی و  توسعه در دیگر عرصه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: این اجلاس که 4 کشور پایه‌گذار آن بودند اکنون 120 کشور در آن عضویت دارند و رسالت و دیدگاه واقعی آنان در حقیقت جلوگیری از یک‌جانبه‌نگری و مدیریت مشترک جهانی و ایجاد امنیت پایدار کشورهای عضو است.

رئیس دانشگاه کردستان  تصریح کرد: متاسفانه کشورهای اقلیت که بر سازمان ملل حاکمند به صورت یکطرفه برای دیگر کشورها به ویژه ایران تصمیماتی را با هدف به حاشیه راندن آنها اتخاذ می‌کنند که عادلانه نیست.

به گفته امینی برگزاری این اجلاس در این مقطع زمانی بیانگر این است که ایران تنها نیست و دیپلماسی آن مانند همیشه موفق است.

وی تصریح کرد: یک زمانی جهان به دو قطب شرق و غرب تقسیم می‌شد و در حال حاضر سازمان ملل با یکسری از کشورها در راستای منافع خود تلاش می‌کند بنابراین برگزاری این اجلاس در این دوره زمانی می‌تواند از حق و حقوق کشورهای عضو دفاع کند.

به گفته امینی، ایران اسلامی در حال حاضر بیش از پیش در دنیا شناخته شده و اقداماتش در بحث مبارزه با تروریسم، نفی سلطه خارجی و برخی دیگر از مسائل مهم بین‌المللی مورد اعتماد و استقبال دیگر کشورهای جهان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ایران سرافراز هم‌اکنون پیش‌قراول مبارزه با استکبار در سطح جهان شده و کشورهای عضو عدم‌تعهد و نیز سایر ملل مستقل و آزادیخواه خط مشی ضداستکباری ایران را در قالب تفکرات خود دنبال می‌کنند.

رئیس دانشگاه کردستان انعکاس برگزاری این اجلاس را در سطح بین‌المللی امیدوارکننده خواند و گفت: این اجلاس به قضاوت خود غربیان هم منجر به شکست تمام توطئه‌های آمریکا، غرب و اروپاست.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول