حجتالاسلام سید مهدی مصطفویان امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: در حالی که بخش روداب بیش از 5 هزار دانشآموز و 85 واحد آموزشی دارد، هنوز اداره آموزش و پرورش در این منطقه راهاندازی نشده است.
وی افزود: مناطق و بخشهایی در استان کرمان وجود دارد که حتی نیمی از دانشآموزان و یا مدرسههای بخش روداب را ندارند، اما دارای اداره آموزش و پرورش هستند و این مسئله موجب رنجش مردم و فرهنگیان روداب شده است و مسئولان باید به خواسته به حق مردم این بخش پاسخ دهند.
مصطفویان با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تصریح کرد: اجرای صحیح این سند از خواستههای مقام معظم رهبری است و همگان باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.
وی ابراز داشت: برای آن که بتوان به بهترین شکل سند تحول بنیادین را در مدارس بخش روداب اجرا کرد، ابتدا باید اداره آموزش و پرورش بخش روداب مستقل شود.
امام جمعه روداب به پیگیریهای صورت گرفته در مورد مستقل کردن اداره آموزش و پرورش روداب اشاره کرد و افزود: مکاتبات فراوانی با وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است و مسئولان بخش چند بار برای برطرف کردن این مشکل به وزارتخانه مراجعه کردهاند.
مصطفویان عنوان کرد: برنامهریزی و پشتیبانی مسائل آموزش و پرورش در بخش وسیع روداب در مرکز شهرستان نرماشیر صورت میگیرد که این امر به صلاح نیست و باید ساختار آموزش و پرورش در این خطه ارتقا یابد.
بخشدار روداب نیز به اقدامات دولت در آموزش و پرورش این بخش اشاره کرد و افزود: در چهار سال گذشته بیش از 28 واحد آموزشی جدید در روداب احداث شده است.
محمد نیکویی ابراز داشت: مناطق و بخشهایی در کشور هستند که آمار دانشآموزی و تعداد مدارس کمتری نسبت به روداب دارند، اما از اداره آموزش و پرورش برخوردار هستند.
وی گفت: مردم و فرهنگیان روداب در انتظار به ثمر نشستن تلاشهای مسئولان در زمینه ارتقای نمایندگی آموزش و پرورش به اداره در این بخش هستند.
نیکویی از پیگیریهای نماینده مردم بم، نرماشیر، ریگان و فهرج در مجلس شورای اسلامی برای استقلال آموزش و پرورش روداب تقدیر کرد.
انتهای پیام/ب20/ژ1001