اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی:

مسجد پایگاه وحدت و نشر اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: مسجد پایگاه وحدت، نشر اسلام و تجلی خُدّام‌داری است.

مسجد پایگاه وحدت و نشر اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد خاتمی ظهر امروز و در حاشیه همایش اندیشه‌های آسمانی اظهار کرد: مسجد جایگاه تجلی خُدّام‌داری و خداجویی است.

امام جمعه موقت تهران افزود: مسجد از نگاه قرآن کریم مکانی است که روح انسان در آن تجلی می‌یابد پس باید در راه خدا بنا ‌شود تا تاثیرات بسزایی بر روی جامعه بشری داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان در ادامه سخنان خود به ضروریت وجودیت مساجد اشاره کرد و گفت: مسجد در هر جای دنیا بنا شود باید افراد با انگیزه و به منظور پاکی جسم و روح به این مکان مقدس پا بگذارند.

وی افزود: مسجد پایگاه وحدت، نشر اسلام و تجلی خدام‌داری است و مسجد مطلوب نیز باید دارای متولیان با تقوا باشد که در امر ترویج برنامه‌های تقوامدارانه فعالیت کنند و بتوانند آن را با توجه به ساختارهای وجودی و اصلی مساجد اداره کنند.

خاتمی در رابطه با هنر و هنرهای مسجدی در سراسر کشور گفت: هنر اگر متعهد شود بُرد و نتیجه آن بسیار وسیع است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان ادامه داد: ابلاغ پیام از دیگر ابزار هنری جایگاه والاتری دارد و بر همین اساس است که پیامبران و امامان از این امر به شکل مطلوب بهره می‌گرفتند.

خاتمی اظهار کرد: اگر ما بتوانیم از ابزار هنر در عرصه مسیری که به خانه خدا ختم می‌شود استفاده کنیم، کار شایسته‌ای انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول