اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته پزشکی انجمن کشتی آلیش فارس خبر داد

برگزاری دوره آموزشی کشتی آلیش در شیراز

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته پزشکی انجمن کشتی آلیش استان فارس گفت: دوره آموزشی مربیان و داوران کشتی آلیش در شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری دوره آموزشی کشتی آلیش در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جهاندار مهرافشا بعد‌از‌ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رشته ورزشی کشتی آلیش که تا حدودی مشابه کشتی سنتی بوده از دو سال پیش جزو رشته‌های ورزشی قرار گرفت و حدود دو ماه می‌شود که این رشته در استان فارس نیز راه‌اندازی شده است.

رئیس کمیته پزشکی انجمن کشتی آلیش استان فارس افزود: کشتی آلیش زیر مجموعه فیلا بوده و هدف از تشکیل این رشته در استان فارس توسعه کشتی سنتی آلیش در بخش بانوان و آقایان در شیراز و همچنین شهرستان‌های استان فارس است.

وی اضافه کرد: دوره آموزشی کلاس‌های مربیگری و داوری کشتی آلیش با حضور 30 مربی و داور این هفته در سالن شهید دستغیب شیراز برگزار می‌شود.

مهرافشا تصریح کرد: علاقمندان به رشته ورزشی کشتی آلیش می‌توانند به منظور ثبت‌نام روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه به روابط عمومی کمیته کشتی سنتی آلیش واقع در سالن ورزشی شهید دستغیب شیراز از ساعت 17 تا 19 مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ورزش نقش بسیار مهمی در سلامت افراد دارد از تمام جوانان، نوجوانان، همکاران پزشک و حتی بیماران قلبی می‌خواهیم با انجام ورزش به ویژه ورزش سنتی کشتی آلیش به سلامت خود بیشتر اهمیت بدهند.

رئیس کمیته پزشکی انجمن کشتی آلیش فارس در ادامه با قدردانی از حمایت تربیت بدنی این استان خواستار توجه بیشتر به این رشته نوپای ورزشی شد و گفت: برای توسعه این رشته در شهرستان‌ها، مسئولان ورزش و جوانان باید در کنار کشتی آزاد و فرنگی به برگزاری کشتی آلیش نیز توجه کنند تا علاقمندان به این رشته بتوانند استعدادهای خود را شکوفا سازند.

وی در پایان تصریح کرد: با حمایت مسئولان رشته ورزشی کشتی آلیش در لیست رشته‌های ورزشی المپیک قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، نخستین دوره مسابقات کشتی آلیش در استان فارس شهریورماه امسال برگزار خواهد شد و افراد منتخب این رقابت‌ها به بازی‌های آسیایی که مهرماه سال جاری در جزیره کیش برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول