اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی:

ایران در اجلاس عدم‌تعهد شکست سختی به استکبار جهانی وارد کرد

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: به اذعان و اعتراف بسیاری از تحلیل‌گران دنیا، ایران در این اجلاس پیروز شد و شکست سختی به استکبار جهانی وارد کرد.

ایران در اجلاس عدم‌تعهد شکست سختی به استکبار جهانی وارد کرد

محمد کرمی‌راد در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه، با بیان اینکه یکی از رخداد‌های بسیار مهم تاریخ ایران اسلامی برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عدم‌تعهد بود، اظهار کرد: این جنبش در مبارزه با زورگویان شرق و غرب ایجاد شده و از ویژگی‌های مهم این اجلاس فروپاشی نظام دوقطبی است.

کرمی‌راد ادامه داد: برگزاری این اجلاس در ایران باعث شد نظام مقدس جمهوری اسلامی در بین افکار عمومی ملت‌ها و رسانه‌ها بدرخشد، برخلاف تفکر ‌غرب که ایران اسلامی را در انزوای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی برای جهانیان عنوان می‌کرد.

*اجلاس خرسندی همه ملت‌های آزادی‌منش را در پی دارد

وی شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد را پربارترین اجلاس خواند و تصریح کرد: در این اجلاس حقانیت نظام برای کشورهای عضو ثابت شد و خرسندی همه ملت‌های آزادی‌منش را در پی‌داشت.

این تحلیل‌گر سیاسی سخنرانی و حضور مقام معظم رهبری در اجلاس نم را نشانه شجاعت و عالم بودن ایشان عنوان کرد و گفت: دفاع از مردم فلسطین در میان 120 کشور، دفاعی عالمانه و مدبرانه است و به همه‌پرسی گذاشتن حق مردم فلسطین، حقانیت مظلومیت آنها و ظلم و ستم رژیم غاصب صهیونیستی را برای جهانیان بیان می‌کند.

*حضور بان‌کی‌مون در اجلاس نم نشان از قدرت ایران است

کرمی‌راد حضور دبیر‌کل سازمان ملل در اجلاس را نشان از قدرت ایران و شکست استکبار جهانی دانست و افزود: برخلاف‌ جوسازی‌های غرب و عملیات روانی علیه ایران برای جلوگیری از برگزاری به موقع اجلاس، شاهد حضور سرانی در این اجلاس بودیم که تصور آن برای غرب بسیار سخت است.

این مدرس دانشگاه گفت: حضور دبیرکل سازمان ملل در نشست غیرمتعهدها در تهران فرصتی برای او بوده تا نگرانی‌ها و انتظارات جامعه بین‌الملل را درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران منتقل کند.

وی سخنرانی سران و جمع‌بندی اسناد اجلاس را جزو ارزش‌های والای این نشست عنوان و اظهار کرد: فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای حق همه ملت‌ها و ساخت سلاح هسته‌ای برای همه ملت‌ها ممنوع است و نباید کشوری از این امر جدا باشد.

کرمی‌راد با اشاره به سخنرانی سران کشورهای غیرمتعهد در حضور بان‌کی‌مون که سازمان ملل سازمانی بیمار است و باید ساختار آن تغییر یابد را نشان از اقتدار ایران دانست.

وی حضور رئیس‌جمهوری مصر در ایران را علی‌رغم مخالفت‌های غرب و مطرح کردن دیدگاه‌های مشترک درباره فلسطین را نقطه قوت ایران عنوان کرد.

*تحریم صهیونیسم یعنی ضربه مهلکی به این رژیم غاصب

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اگر کشورهای جنبش عدم‌تعهد با هم وحدت و هم‌دلی داشته و در کنار یکدیگر رژیم غاصب صهیونیسم را تحریم کنند، ضربه مهلکی به این رژیم وارد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ایران کانون توجه رسانه‌های دنیا شد، خاطرنشان کرد: به اذعان و اعتراف خیلی از تحلیل‌گران دنیا، ایران در این اجلاس پیروز شد و شکست سختی را به استکبار جهانی وارد کرد.

*اجلاس نم ایران را روبه جلو سوق می‌دهد

کرمی‌راد گفت: این اجلاس ایران را روبه جلو سوق خواهد داد، چراکه رونمایی از داروها یک روز قبل از اجلاس بیانگر این واقعیت بود که ما روزی برای واردات این داروها وابسته به غرب بودیم ولی اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جوانان همین مرز و بوم به ‌راحتی داروها را تولید می‌کنند و دیگر وابسته نیستیم.

وی حضور خودروهای دانشمندان ترور شده هسته‌ای و عکس این عزیزان در درب ورودی اجلاس را یک تفکر منطقی خواند و گفت: دنیا با دیدن خودروهای این دانشمندان هسته‌ای قضاوت کند که ترور آنها به چه دلیلی بوده است.

*ترور دانشمندان هسته‌ای ایران آبرویی برای استکبار باقی نگذاشت

این فرمانده نظامی دوران دفاع مقدس افزود: شهادت دانشمندان هسته‌ای همچنان که از گفته سران کشورهای مختلف برداشت می‌شود، حقانیت و مظلومیت ایران را عنوان کرد و آبرویی برای استکبار باقی نگذاشت.

کرمی‌راد ریاست سه سال ایران را فرصت مناسبی برای کشور عنوان کرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی، اساس‌نامه جنبش را دنبال خواهد کرد و به وضعیت امور کشورها و بحران‌هایی که وجود دارد رسیدگی می‌کند و الگویی خواهد شد برای کشورهایی که در آینده سکاندار این اجلاس خواهند بود.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: مطرح شدن مسائل هسته‌ای ایران در این اجلاس فرصت خوبی برای کشور بود و باعث می‌شود گام‌های موثری برداشته شود و بیانگر این است که دوران استکبار کاملا از هم پاشیده شده است.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول