اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه:

حمزه سید‌الشهدا از محبوب‌ترین شخصیت‌ها نزد پیامبر (ص) بود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه گفت: حمزه سیدالشهدا با توجه به اخلاص و بزرگواری از محبوب‌ترین شخصیت‌هایی است که رسول گرامی اسلام بیشترین محبت و علاقه را به وی ابراز می‌داشت و پیوسته فضیلت‌هایش را برای همه اعلام می‌کرد.

حمزه سید‌الشهدا از محبوب‌ترین شخصیت‌ها نزد پیامبر (ص) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام احمد ابراهیمی در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حمزه سیدالشهدا در مسجد جامع کوهبنان به گوشه‌ای از زندگی حمزه سیدالشهدا و جنگ‌های پیامبر اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: حمزه عموى پیامبر گرامى اسلام بود که تقریباً دو سال پیش از ولادت رسول خدا (ص) دیده ‏به جهان گشود.

وی افزود: حمزه در میان جوانان قریش در شجاعت، دلاورى و جنگ‌جویی مشهور و سرآمد بود به گونه‌ای که سلحشورى و توان رزمى وى همزمان با آغاز دوره جوانى نمودار شد، لذا ایشان به عنوان قهرمانی شکست‌ناپذیر در بین مردم از محبوبیت و احترام خاصی برخوردار بود.

ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به اخلاص و بزرگواری حمزه از محبوب‌ترین شخصیت‌هایی است که رسول گرامی اسلام بیشترین محبت و علاقه را به وی ابراز می‌داشت و پیوسته فضیلت‌هایش را برای همه اعلام می‌کرد.

وی افزود: در سال سوم هجری غزوه احد اتفاق افتاد و علت وقوع این جنگ این بود که قریش در جنگ بدر شکست سختی از مسلمانان خورده بودند، لذا ابوسفیان و عده‌ای که اقوام آنان در بدر کشته شده بوند دور هم جمع شدند و تصمیم گرفتند با پیامبر بجنگند و انتقام کشته‌شدگان خود را بگیرند لذا با زر و زیور همچنین مکر و حیله فراوان لشکر بزرگی تجهیز و در نزدیکی مدینه کنار کوه احد خیمه زدند این جا بود که جنگ سختی بین مسلمانان و کفار در گرفت و مسلمانان تعداد زیادی از سپاه دشمن را به هلاکت رساندند.

ابراهیمی گفت: دشمن مجبور به عقب‌نشینی شد اما گروهی از لشکر پیامبر به خیال اینکه جنگ تمام شده، فرصت را غنیمت شمردند و مشغول جمع کردن غنایم شدند و گروهی که مسئولیت حراست از تنگه حساس در کوه احد را بر عهده داشتند، به طمع جمع‌آوری غنایم سخن پیامبر را که تأکید بسیار در حفظ این منطقه داشتند نادیده گرفتند و تنگه را رها کردند و مشغول جمع کردن غنائم و ادوات جنگی شدند، لذا سپاه دشمن از فرصت پیش آمده بهره جست و کوه احد را دور زد و از همان تنگه بر مسلمانان وارد شد، جنگ دوباره آغاز شد و چون مسلمانان غافلگیر شده بودند، متحمل خسارت زیادی شدند.

وی ابراز داشت: در این جنگ پیشانی و دندان پیامبر شکست و شایع شد که رسول خدا کشته شده پس عده‌ای از سپاه پیامبر با شنیدن این خبر دست از جنگ کشیدند و عقب‌نشینی کردند و کار را تمام شده تلقی کردند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: در این جنگ حمزه عموی پیامبر که همواره یار و پشتیبان ایشان بود به شهادت رسید، پس از جنگ هند بر جنازه حمزه حاضر شد سینه او را درید و خواست جگر او را بخورد، تکه‌ای بر دهان گذاشت اما نتوانست ببلعد و بیرون انداخت بعد از آن حمزه عموی پیامبر توسط ایشان لقب سیدالشهدا گرفت.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول