اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها:

تضعیفی بالاتر از کوچک شمردن نقش شوراهای اسلامی نیست

خبرگزاری فارس: نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها گفت: کوچک انگاشتن شوراها باعث می‌شود که افراد توانمند نامزد انتخابات شوراها نشوند و افرادی با صلاحیت پایین وارد این عرصه شوند.

تضعیفی بالاتر از کوچک شمردن نقش شوراهای اسلامی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین جهادگر صبح امروز در نوزدهمین جلسه شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شوراها جزو بدنه نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌روند، گفت: نسبت میان مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی یکی از مهمترین نسبت‌هایی است که اگر به درستی تبیین شود چه در مقام نظر و چه در مقام عمل به رشد هر چه بیشتر و تعالی هر دو نهاد کمک شایانی خواهد کرد و زمینه خدمتگزاری به مردم را راحت‌تر می‌کند.

نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌های کشور اظهار داشت: تمامی نهادهایی که در کشور طبق قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی تشکیل شده و فعالیت می‌کنند نباید تضعیف شوند و شوراهای اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

جهادگر افزود: نمایندگان مجلس و شوراها باید سیستم قانون‌گذاری کشور را به گونه‌ای تنظیم کنند که تمامی مشکلات و نابسامانی‌های کاری در سطح کشور برطرف شود، به طوری که سیاست‌های کلان را مجلس شورای اسلامی و سیاست‌های محلی شهر و روستاها را شوراها تدوین کنند.

 

حضور نخبگان در انتخابات آینده شوراهای اسلامی ضروری است 

رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کوچک انگاشتن و فشار آوردن به شوراها باعث می‌شود افراد توانمند نامزد انتخابات شوراها نشوند و افرادی با صلاحیت پایین کاندیدای انتخابات شورای شهرها شوند و به تبع آن مشکلاتی را به وجود ‌آورند.

وی ادامه داد: شخصی که آگاه، تحصیل‌کرده و مدیر است، حاضر نمی‌شود خودش را با دردسرهای شوراها همراه سازد، چرا که برخی به جایگاه این نهاد مقدس احترام نمی‌گذارند.

عضو شورای اسلامی شهر دهدشت حضور نخبگان را در انتخابات آینده شوراها ضروری دانست و افزود: مسئولین، رسانه‌ها و همه دلسوزان انقلاب تلاش خود را برای زمینه‌سازی حضور نخبگان در عرصه انتخابات پیش روی شوراها به کار گیرند در این صورت می‌توان امیدوار بود که آرزوی حضرت امام راحل محقق شود.

جهادگر افزود: شورای متشکل از نخبه و تحصیل‌کرده دانشگاهی به راحتی می‌تواند مشکلات مردم را به بهترین نحو برطرف کرده و زمینه‌ساز رشد و توسعه واقعی میهن اسلامی باشد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول