اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

کشورهای غیر متعهد به سیطره دلار در جهان پایان دهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: کشورهای غیر متعهد باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود به سیطره دلار بر اقتصاد جهانی پایان دهند و این امر شکست آمریکا را نیز در پی خواهد داشت.

کشورهای غیر متعهد به سیطره دلار در جهان پایان دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد در ادامه تفسیر سوره «منافقون» اظهار کرد: منافقان ناچارند زندگی پنهانی داشته باشند زیرا همواره در ترس و دلهره به سر می‌برند.

وی افزود: پس از انقلاب نیز گروهی که اکنون آنها را منافق می‌نامیم ابتدا برای دفاع از خلق برخاستند و خود را پرچمدار مبارزه با امپریالیسم معرفی کردند اما کارشان به جایی رسید که به خواست و اشاره دشمنان،‌ مردم کشور خود را به خاک و خون کشیده و سرمایه‌های انسانی فراوانی را تاکنون از ملت ایران گرفته‌اند.

امام جمعه قم با اشاره به زندگی نکبت‌بار کنونی منافقان گفت: آنها مزد خوش‌خدمتی خود به غرب را گرفته و همگان عاقبت نفاق و خدمت به دشمن را در وجود آنها می‌بینند.

سعیدی در خطبه دوم نماز به پنجاه و سومین سالروز رحلت آیت‌الله بروجردی اشاره کرد و بیان داشت: این مرجع فرزانه 15 سال عهده‌دار زعامت و مرجعیت شیعیان بود و شاگردان ممتازی را تربیت کرد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ادامه داد: 15 شوال سالروز وقوع جنگ احد است که در آن میان برخی مدعیان دروغین شجاعت که خصلت نفاق در آنها وجود داشت پا به فرار گذاشتند و تنها کسی که همچون پروانه بر گرد شمع پیامبر اسلام(ص) ایستادگی کرد،‌ حضرت علی(ع) بود.

وی با گرامیداشت 15 شوال سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: این شخصیت بزرگوار تکیه‌گاه شیعیان در مسائل عقلی و تربیتی بود.

سعیدی به 12 و 14 شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری،‌ آیت‌الله قدوسی و سرتیپ وحید دستجردی به دست منافقان اشاره کرد و افزود: با توجه به مناسبت این ایام یعنی برگزاری اجلاس سران غیر متعهد در تهران باید یادی از شهید عباس دوران نیز کرد که با حرکت جانانه خود برنامه‌ای را که قرار بود در بغداد برگزار شود خنثی کرد.

خطیب نماز جمعه قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت،‌ رجایی و باهنر بیان داشت: این دو شهید بزرگوار با علم،‌ سعه صدر و دیانتی که داشتند نگذاشتند آتش‌افروزی بنی صدر و منافقان به ثمر بنشیند و خود در شعله این کینه و انتقام سوختند اما آتش فتنه را خاموش کردند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع هیئت دولت گفت: ایشان بر روی اقتصاد مقاومتی تاکید کرده و این مسئله را تنها راه پیشرفت کشور معرفی فرمودند ضمن اینکه از دولت خواستند فرصت یک ساله باقی مانده را مغتنم بشمارد زیرا یکی از آفاتی که برخی دولت‌ها دچار آن شدند،‌ کوتاهی و سستی خدمت‌رسانی و تلاش در سال آخر بوده است در حالیکه این دوره آخرین برگ کتاب خدمت دولت‌ها محسوب می‌شود.

سعیدی در ادامه به برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس کشورهای عدم تعهد در تهران اشاره و اظهار کرد: برگزاری چنین اجلاسی با حضور 120 کشور و تامین امنیت آن کاری بس دشوار و سنگین است که با حضور نیروهای قدرتمند نظام در قسمت‌های مختلف محقق شد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) افزود: این اجلاس با سخنرانی تحلیلی،‌ منصفانه و واقعی رهبر معظم انقلاب در رابطه با وضعیت کنونی جهان آغاز شد و ایشان راه حل برون‌رفت از معضلات را به درستی ارائه کردند و از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواستند به ظرفیت‌های موجود در میان خود توجه بیشتری کرده و به اهداف بنیان‌گذاران این جنبش پایبند باشند.

وی با اشاره به ارائه ایده تغییر ساختار سازمان ملل به عنوان یکی از محورهای سخنان رهبری و رئیس جمهوری ایران و نیز برخی از سران دیگر کشورها در این اجلاس گفت: یکی از نکات قابل پیگیری در بین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، همگرایی و برنامه‌ریزی صحیح با تکیه بر ظرفیت‌های موجود برای پایان سیطره دلار بر اقتصاد جهانی است.

سعیدی با تاکید بر وحشت آمریکا از شکسته شدن سیطره دلار با محوریت ایران تصریح کرد: با شکسته شدن دلار در اقتصاد دنیا،‌ کمر آمریکا نیز خواهد شکست و به عقیده کارشناسان این مسئله برای آمریکا از بمب اتم نیز بدتر است و راهی بی‌خطرتر از این برای شکست آمریکا وجود ندارد.

امام جمعه قم عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران باید از فرصت سه ساله خود در ریاست بر جنش عدم تعهد برای تجدید حیات و رشد بیشتر کشورهای عضو نهایت بهره را ببرد ضمن اینکه ایجاد دبیرخانه ثابت برای پیگیری مصوبات اجلاس با استفاده از دانشمندان و نخبگان ضروری است.

وی ادامه داد: ایجاد روابط اقتصادی بین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد یکی از ضرورت‌ها محسوب می‌شود زیرا آمریکا و اروپا سال‌هاست که با استفاده از حربه اقتصاد اهداف آشکار و پنهان خویش را دنبال می‌کنند ضمن اینکه صهیونیسم جهانی نیز برای گسترش نفوذ خود مردم دیگر کشورها به ویژه جوانان را به ابتذال می‌کشاند و ضروری است که کشورهای عضو عدم تعهد با مشارکت همه‌جانبه،‌ نقشه‌های دشمنان در این جبهه را نیز خنثی کنند.

انتهای پیام/ر10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول