اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار استان اردبیل:

دفاع مقدس به نمایش گذاشتن سرمایه‌های ملت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و ارزش‌های به دست آمده در 34 سال گذشته این ملت شجاع فهیم است که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

دفاع مقدس به نمایش گذاشتن سرمایه‌های ملت است

ذکی‌الله خوشبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: هفته گرامیداشت دفاع مقدس از 31 شهریور ماه با نامگذاری اولین روز به نام "بصیرت، شجاعت و ولایت" آغاز خواهد شد که در این روز رژه نیروهای مسلح انجام شده و نقش آنها در اقتدار ایران اسلامی در سایه ولایت‌مداری و رهبری صالح نظام اسلامی به منصه ظهور و بروز می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: ‌دومین روز هفته دفاع مقدس به نام "دانش‌آموزان، نوآوران و دانشمندان" نامگذاری شده که در این روز که تقارن با اول مهر ماه یافته زنگ بازگشایی مدارس و زنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس به صدا در‌می‌آید.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از دانش‌آموزان و دانشجویان به عنوان پشتوانه‌ها و نسل پر‌امید آینده‌ساز یاد کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل گفت:‌ هر چقدر این قشر به علم و طلب دانش و پژوهش اهمیت دهد به همان میزان پیشرفت کشور با سرعت اتفاق می‌افتد.

خوشبخت یادآور شد: سومین روز هفته دفاع قدس به نام "جوانان، آمادگی دفاعی و سربازان" نامگذاری شده است که در این روز به موضوع پدافند غیر‌عامل و نقش جوانان و سربازان و رشادت آنها برای اقتدار ایران اسلامی اهمیت داده می‌شود.

این مسئول نقش محوری زنان را در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس با حفظ‌ عفاف، حجاب، متانت و ارزش‌های دینی یادآور شد و افزود: چهارمین روز هفته دفاع مقدس مقارن با سوم مهر ماه به نام "زنان، ارزش‌های اسلامی و پایداری ملی" نامگذاری شده است.

دبیر ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس الگوگیری امت‌های آزادیخواه جهان را از مولفه‌های پیروزی و اقتدار انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: پنجمین روز هفته دفاع مقدس به نام "وحدت، استکبار‌ستیزی و بیداری اسلامی" نامگذاری شده است که به یقین امت اسلامی با وحدت و بیداری اسلامی می‌تواند در مقابله با استکبار جهانی موفق عمل کند.

خوشبخت تبیین حماسه بزرگ عملیات ثامن‌الائمه و تجلیل از فرماندهان شهید این عملیات را از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های هفته دفاع مقدس امسال اعلام کرد و ابراز داشت: در ششمین روز این هفته که به نام "رزمندگان، جهادگران و فرماندهان" نامگذاری شده است برنامه‌های متنوعی در تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی افزود: یوم آخر این هفته با عنوان "شهادت، کرامت و عزت نفس" نام نهاده شده است که در این روز از شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس تجلیل شده و با حضور در مزار مطهر شهیدان به غبار‌روبی و عطر‌افشانی مزار آنها یاد و نام آنها گرامی داشته خواهد شد.

خوشبخت در پایان گفت‌و گوی خود به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: امسال به همت سپاه حضرت عباس(ع) قرار است در هفته دفاع مقدس عملیات طریق‌القدس برجسته‌سازی شده و از شهدا و ایثارگران این عملیات در استان اردبیل نیز تجلیل شایسته صورت بگیرد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول