اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه آبریز خلیج فارس و دریای عمان وزارت نیرو عنوان کرد

سد کوثر مطمئن‌ترین راه تأمین آب مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه آبریز خلیج فارس و دریای عمان وزارت نیرو استفاده از آب‌های زیرزمینی برای تأمین آب آشامیدنی به صورت پایدار را کاری بیهوده دانست و گفت: سد کوثر مطمئن‌ترین راه تأمین آب مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد است.

سد کوثر مطمئن‌ترین راه تأمین آب مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، جهانگیر حبیبی صبح امروز در جلسه کارگروه آب و کشاورزی دومین همایش توسعه منطقه‌ای در دهدشت، اظهار داشت: اینکه به وجود آب شرب در منابع زیرزمینی دلخوش باشیم از لحاظ علمی اشتباه است و تنها راه تأمین آب شرب پایدار شهرستان چرام، بهمئی و کهگیلویه اتصال به آب شرب کوثر است.

وی در ادامه کشاورزی پایدار این سه شهرستان را نیز منوط به استفاده از آب رودخانه مارون ذکر کرد و افزود: استفاده از آب‌های زیرزمینی تنها برای کشاورزی بوده و برای آب شرب مطمئن و پایدار نیست.

مدیر حوزه آبریز خلیج فارس پیشنهاد دو طرح برای شهرستان‌های کهگیلویه و چرام و یک طرح برای شهرستان بهمئی را دستور کار این نشست اعلام کرد و گفت: این پیشنهادات بعد از اینکه کار علمی به کارگروه آمد در همایش اصلی ارائه خواهند شد.

حبیبی اضافه کرد: این مهم تلاش همکاران آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌های مذکور را می‌طلبد.

فرزاد نجات‌نیا، دبیر برگزاری این همایش نیز در ابتدای این نشست هدف از برگزاری این همایش را استفاده از پتانسیل نیروهای بومی شاغل در دیگر استان‌ها و سطح کشور برای توسعه استان و شهرستان ذکر کرد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول