اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بخش مهندسی زلزله دانشگاه کانازاوای ژاپن:

پس‌لرزه‌ها در ارسباران کمتر و قدرت آن نیز کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه کانازاوای ژاپن گفت: عمق کم زلزله به فاصله 10 کیلومتری از سطح زمین در منطقه ارسباران اتفاق افتاده ادامه پس‌لرزه‌ها را بیشتر و از این پس تعداد پس‌لرزه‌ها را کمتر و قدرت آن را نیز کم خواهد کرد.

پس‌لرزه‌ها در ارسباران کمتر و قدرت آن نیز کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، پروفسور میاجیما در نخستین نشست تخصصی اساتید دانشگاه‌های کانازاوای ژاپن، شهید مدنی آذربایجان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در خصوص زلزله آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: عمق کم زلزله که به فاصله 10 کیلومتری از سطح زمین اتفاق افتاده ادامه پس‌لرزه‌ها را بیشتر کرده و از این پس تعداد پس‌لرزه‌ها را کمتر و قدرت آن را نیز کم خواهد کرد.

این استاد دانشگاه کانازاوای ژاپن گفت: ایران و ژاپن هر دو یک کشور زلزله‌خیز هستند که زلزله در آنها بیشتر اتفاق می‌افتد، از این رو در سازه‌ها باید دقت داشت.

وی تصریح کرد: هرجا ساختمان‌ها از مصالح کم‌دوام و سست استفاده شده باشد، چه در ژاپن و چه در ایران آسیب‌پذیری افزایش یافته و زلزله خسارت جدی وارد می‌کند.

رئیس بخش مهندسی زلزله دانشگاه کانازاوای ژاپن گفت: آنچه مهم است این است که بعد از زلزله‌ها چکار کنیم و برای آینده چه تصمیم بگیریم باید با ساخت اماکن مسکونی با رعایت استانداردها و مصالح باکیفیت از تلفات و خسارات جلوگیری کنیم.

در ادامه این نشست توسط پروفسور ماساکاتسو میاجیما عکس‌ها و اسلایدهای مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی و وضعیت این منطقه و خرابی‌های به وجود آمده در ساختمان‌ها به صورت فنی و تخصصی تشریح شد و در ادامه اساتید رشته‌های عمران و زمین‌شناسی و جغرافیا (زئومورفولوزی) نقطه نظرات خود را بیان کردند و در پایان این استاد از همکاری دانشگاه آزاد اسلامی اهر به علت همکاری تنگاتنگ برای شناسایی ابعاد این زلزله قدردانی کرد و نهایتاً به سئوالات مختلف اساتید پیرامون این زلزله پاسخ دادند.

اکیپ فنی و تخصصی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به همراه پروفسور ماساکاتسو میاجیما از مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان و روستاهای زلزله‌زده بازدید و از نزدیک نقاط فنی این حادثه را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/ش20/ف4004 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول