اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان:

کنفرانس ادواری خطرهای زمین‌لرزه‌ای آسیا در ایران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: دوازدهمین کنفرانس ادواری خطرهای زمین‌لرزه‌ای آسیا در ایران برگزار می‌شود که اینگونه همکاری‌ها منجر به ارتقاء علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها خواهد شد.

کنفرانس ادواری خطرهای زمین‌لرزه‌ای آسیا در ایران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، ارژنگ صادقی‌ در نخستین نشست تخصصی اساتید دانشگاه‌های کانازاوای ژاپن، شهید مدنی آذربایجان و دانشگاه آزاد اسلامی ‌واحد اهر در خصوص زلزله آذربایجان‌شرقی با استقبال از اینگونه نشست‌ها و تبادل تجربیات اساتید این جلسه را زمینه برای برگزاری سمینارهای بین‌المللی تخصصی در خصوص زلزله اعلام کرد و افزود: دانشگاه شهید مدنی آذربایجان همکاری نزدیکی با دانشگاه کازاناوا، کیوتو، ژئوفیزیک دانشگاه ژاپن دارد که در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی همکاری نزدیک با این دانشگاه دارند.

وی ادامه داد: همکاری اساتید دانشگاه ژاپن با دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در خصوص بازار تبریز از فعالیت‌های اخیر این دانشگاه با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.

صادقی از آمادگی این دانشگاه برای همکاری‌های فنی و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف با دانشگاه آزاد اسلامی اهر عنوان کرد.

وی، در ادامه افزود: دوازدهمین کنفرانس ادواری خطرهای زمین لرزه‌ای آسیا در ایران برگزار می‌شود که اینگونه همکاری‌ها منجر به ارتقاء علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها خواهد شد. 

استاد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در خصوص زلزله اخیر ارسباران ادامه داد: با حضور اکیپ تحقیقاتی از اساتید دانشگاه شهید مدنی و دانشگاه کازاناوای ژاپن عملیات مطالعاتی و کاری این گروه در زمینه زلزله آغاز شده است.

وی گفت: زلزله آذربایجان‌شرقی فرصتی را فراهم کرده تا این زلزله مورد بررسی و تحقیق کارشناسی انجام گیرد و ‌با مطالعات و راهکارهای لازم در آینده جلوی خسارات و آسیب‌ها تا حد ممکن گرفته شود.

استاد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تصریح کرد: تجربیات اساتید ژاپن در این زمینه می‌تواند برای کشورمان مفید فایده قرار گیرد.

وی، وضعیت منطقه را از نظر ساختمانی و تکنولوژی، قدیمی و غیرقابل قبول برشمرد و افزود: با وجود عدم استحکام ساختمان‌های قدیمی خوشبختانه آسیب جانی به دلیل حوادث آن در روز کمتر بوده است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر هدف از برگزاری این نشست تخصصی را تبادل تجربیات اساتید دانشگاهی و  بهره‌مندی از نکته نظرات علمی پروفسور ماساکاتسو میاجیما اعلام کرد.

نادر اسدی گفت: این دانشگاه آماده همکاری در حوزه‌های پژوهشی و تحقیقاتی و برگزاری کنفرانس‌های علمی بین‌المللی با مشارکت دانشگاه کازاناوای ژاپن ، شهید مدنی آذربایجان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در این زمینه است.

وی، زلزله اخیر منطقه ارسباران را نیز انگیزه اصلی این واحد برای برگزاری این نشست‌های تخصصی برشمرد و افزود: می‌توانیم با یافته‌های علمی و تحقیقاتی این دانشگاه و سایر دانشگاه‌ها گام‌های عملی در خصوص زلزله اخیر برداریم.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول