اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده قروه و دهگلان:

تدریس زبان کردی در دانشگاه جدی‌تر پیگیری شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس گفت: دانشگاه کردستان به عنوان دانشگاه مادر استان باید تدریس زبان کردی را جدی‌تر پیگیر شود و در دستور کار خود قرار دهد.

تدریس زبان کردی در دانشگاه جدی‌تر پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حامد قادرمرزی ظهر امروز در نشست مجمع نمایندگان استان با هیئت رئیسه دانشگاه کردستان سخنان مقام معظم رهبری در سفر به کردستان را یادآور شد و گفت: ایشان استان کردستان را با توجه به غنای فرهنگی، موسیقی و زبان و ادبیات کردی استانی فرهنگی یاد کردند و وظیفه ما حفظ زبان و ادبیات کردی و کمک به غنای آن است.

قادرمرزی تاکید کرد: اگر دانشگاه این مسئله را به صورت جدی پیگیری کند و زبان کردی به عنوان چند واحد درسی در میان دانشجویان تدریس شود بدون شک برنامه منسجم‌تر و موفق‌تری در تدریس و یادگیری آن وجود خواهد داشت.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر تمرکززدایی تاکید کرد و گفت: ساخت دانشکده صنعت و معدن در قروه انتقاداتی را از سوی برخی افراد و مسئولان وارد کرده است که قابل قبول نیست و قرار نیست همه امکانات در سنندج به عنوان مرکز استان ایجاد شود از طرفی دیگر شهرستان سنندج از لحاظ فضای فیزیکی در برخی موارد شرایط لازم را ندارد.

وی ایجاد مراکز علمی و واحدهای دانشگاهی در شهرستان‌های مختلف استان گام مهمی در راستای ایجاد تحول و پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف و ارتقای جایگاه علم و فناوری عنوان و اظهار کرد: توسعه مراکز آموزش عالی و برطرف شدن مشکلات و موانع علمی یکی از این نیازها است که باید به صورت ویژه به آن توجه شود.

قادرمرزی با اشاره به روند رو به رشد دانشگاه کردستان بر ارتقاء جایگاه واقعی اساتید دانشگاهی تاکید کرد و گفت: باید در دانشگاه اساتید جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و در تکریم و احترام با دیگران تفاوت داشته باشند تا شأن و منزلت واقعی دانشگاه حفظ شود.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول