اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه انتقال خون خراسان جنوبی:

13 هزار واحد خون‌گیری در خراسان جنوبی انجام شده است

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته 13 هزار و 100 واحد خون‌گیری در استان انجام شده است.

13 هزار واحد خون‌گیری در خراسان جنوبی انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، غلامرضا ارجمندی ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز انتقال خون شهرستان فردوس اظهار کرد: ماهانه 2 هزار و 400 واحد خون‌گیری در سطح استان انجام می‌شود و به ازای هر یک‌هزار نفر، 20 نفر خون اهدا می‌کنند.

وی افزود: فردوس دارای موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای است و با احداث مرکز انتقال خون در این شهرستان دو شهرستان بشرویه و سرایان نیز از این مرکز بهره‌‌مند می‌شوند.

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون خراسان جنوبی اهدای خون را اهدای زندگی دانست و تصریح کرد: آمار مرگ و میر قبل از انقلاب به ازای هر 100 هزار بارداری، 2 هزار و 224 نفر بود که در حال حاضر این میزان مرگ و میر به 24 نفر کاهش یافته است.

ارجمندی یادآور شد: برای تهیه هر کیسه خون و انجام آزمایشات هپاتیت، ایدز و سیفلیس مبلغ 150 هزار تومان هزینه می‌شود و خون آماده شده به صورت 100 درصد رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر روزانه به 60 تا 70 واحد خونی در سطح استان نیاز است.

ارجمندی افزود: در اهدای خون حفظ سلامت فرد اهدا کننده در اولویت قرار دارد و و خون نیز از سالم‌ترین افراد جامعه دریافت می‌شود تا مشکلی برای فرد بیمار به وجود نیاید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان و مدیر مرکز انتقال خون شهرستان فردوس نیز از صرف اعتبار 163 میلیون تومانی در پروژه مرکز انتقال خون این شهرستان خبر داد و گفت: این مبلغ از محل اعتبارات تملک و دارایی شهرستان هزینه شده است.

سید محمود میرزایی افزود: زمین این پروژه به ارزش 200 میلیون تومان توسط یکی از خیران شهرستان اهدا شده و مبلغ 40 میلیون تومان دیگر نیز از سوی افراد نیکوکار به این پروژه اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: مرکز انتقال خون شهرستان فردوس در زمینی به مساحت 600 مترمربع در دو طبقه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول