اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

نتانیاهو ایران و اسلامگراها را مانع مذاکرات صلح با فلسطین دانست

خبرگزاری فارس: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با سناتور آمریکایی مدعی شد ایران و حضور رو به گسترش اسلامگراها در منطقه مانع حل مسئله فلسطین است.

نتانیاهو ایران و اسلامگراها را مانع مذاکرات صلح با فلسطین دانست

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «جروزالم‌ پست»، «بنیامین نتانیاهو» سه شنبه در دیدار سناتور «مایکل بنت» مدعی شد: ایران و استیلاء رو به رشد اسلامگراها در منطقه به عنوان مانعی در مسیر از سرگیری مذاکرات با فلسطینی‌ها عمل می‌کند.

زمانی که از نتانیاهو سئوال شد آیا او فکر می‌کند شانس از سرگیری سریع گفت‌وگوها وجود دارد، وی پاسخ داد: من آماده از سرگیری فوری مذاکرات هستم، اما تردید دارم چنین اتفاقی رخ دهد.

وی سپس مدعی شد:‌ به جای آنکه مسئله فلسطینی‌ها بر توانایی جهان برای برخورد با ایران تاثیر گذارد، ایران بر مسئله فلسطین تاثیر گذارده است. طبق این گزارش، منظور نتانیاهو این است،‌ تا زمانی که ایران از گرایش‌های اسلامگراها در منطقه حمایت می‌کند، مقامات فلسطینی برخلاف مسیری که باد منطقه‌ای می‌وزد، حرکت نمی‌کنند.

در این مطلب آمده:‌ سخنان نتانیاهو با این سناتور آمریکایی بازگشت به روزهای نخستین ریاست جمهوری اوباما محسوب می‌شود یعنی زمانی که واشنگتن و تل‌آویو درباره اینکه نخست مسئله ایران را حل کنند یا اسرائیل، با یکدیگر اختلاف‌نشر داشتند.

به نوشته این روزنامه،‌ موضع آمریکا این است که پیشرفت در مسئله فلسطین تاثیر بسزایی در تعامل با ایران خواهد داشت، در حالی که اسرائیلی‌ها بر این باورند اگر بتوان با موفقیت در قبال ایران عمل کرد و نفوذ منطقه‌ای آن را کاهش داد، توافق با فلسطینی‌ها آسان‌تر خواهد بود.

در واقع، یکی از اختلافات اساسی میان آمریکا و اسرائیل بر سر این موضوع است که اسرائیلی‌ها درباره ممانعت از هسته‌ای شدن ایران سخن می‌گویند، در حالی که آمریکایی‌ها بر این باورند تهران صرفا باید از ساخت بمب هسته‌ای منع شود. در همین رابطه بود که نتانیاهو به سناتور بنت گفت، لازم است خط قرمزی تعیین و به ایران گفته شود در صورت عبور از این خط، هزینه آن را خواهد پرداخت.

انتهای پیام/ه.ص‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول