اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

«ورلد تریبیون»:

بحث حمله به ایران خسارت عظیمی به زیرساخت‌های صنعتی اسرائیل زده است

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی نوشت که بحث جنگ علیه ایران باعث بلاتکلیفی و خسارات عظیم بخش خصوصی اسرائیل شده است و بسیاری از شرکت ها به فکر آماده کردن طرح انتقال تولیدات خود به خارج از اسرائیل هستند.

بحث حمله به ایران خسارت عظیمی به زیرساخت‌های صنعتی اسرائیل زده است

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی «ورلد تریبیون» در گزارشی اختصاصی نوشت که بحث اقدام نظامی علیه ایران از همین حالا بر بخش خصوصی رژیم صهیونیستی تاثیرگذاری خود را آغاز کرده است و شرکت های اسرائیلی نگران بحث داغی هستند که پیرامون جنگ با ایران مطرح است.

این روزنامه آمریکایی نوشته است که منابع صنعتی اسرائیل اعلام کرده اند که مشتریان خارجی این شرکت ها قابلیت شرکت های اسرائیلی در حفظ تولیدات و عرضه محصولات در جریان جنگ موشکی این رژیم علیه ایران را زیر سوال برده اند؛ این منابع صنعتی اعلام کرده اند که بیشترین نگرانی ها روی شرکت های واقع در شمال اسرائیل که در نزدیکی مرز اسرائیل با لبنان هستند، متمرکز شده است.

«جاکوب روزنبرگ» رئیس شرکت «فناوری های آر اچ» اسرائیل در این باره گفته است: بحث امنیتی هیجانی که درباره اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران وجود دارد، باعث خسارت عظیم و بلاتکلیفی ما شده است.

شرکت «آر اچ» که قطعات صفحه های مداری را تولید می کند، در محله «نزاره علیا» قرار دارد و به خوبی هدف برد موشک های حزب الله در همسایگی لبنان است؛ این شرکت یکی از تامین کنندگان پیشرو برای آمریکا محسوب می شود.

* وحشت مشتریان آمریکایی و اروپایی صنعت اسرائیل از عواقب جنگ با ایران

روزنبرگ در مصاحبه با روزنامه «دیلی گلوب» اسرائیل اعلام کرده است: بسیاری از شرکت های آمریکایی که مشتریان ما هستند، در حال دادن علامت هایی مبنی بر فشار و وحشت هستند و از ما انتظار پاسخگویی دارند؛ یکی از سوالات این شرکت های آمریکایی این است که اگر جبهه مردمی در یک روز هدف بمباران صدها موشک قرار بگیرد، این شرکت ها چگونه می توانند قطعات خود را از ما تحویل بگیرند.

بر اساس خبر این روزنامه آمریکایی، منابع صنعتی در اسرائیل اعلام کرده اند که سایر شرکت های اسرائیلی با تردید پیمانکارانشان در آمریکا و اتحادیه اروپا روبرو شده اند؛ بر اساس اعلام این منابع، شرکت های خارجی تضمین می خواهند که حتی در جریان جنگ با ایران و نمایندگان ایران، سفارشات تولید آنها ادامه پیدا کند.

* حمله به ایران، خساراتی عظیمی به زیرساخت های صنعت اسرائیل وارد می کند

این روزنامه نوشته است: صنعت اسرائیل نگران حمله به زیرساخت های هسته ای ایران است؛ بزرگ‌ترین گروه اطلاعاتی اسرائیل موسوم به « BDI» اینطور ارزیابی کرده است که جنگ با ایران می تواند هزینه ای تقریبی معادل 42 میلیارد دلار و یا حدود 20 درصد از کل تولید ناخالص داخلی را به جامعه یهود تحمیل کند؛ این ارزیابی همچنین خسارات عظیم به زیرساخت های صنعتی اسرائیل در هرگونه جنگ موشکی تحت رهبری ایران علیه تل آویو در نظر گرفته است.

«ورلد تریبیون» به نقل از منابع صنعتی در اسرائیل در ادامه آورده است که پیمانکاران خارجی همچنین از تامین کنندگان الکتریکی اسرائیل می خواهند تا به کدهای منبع دسترسی داشته باشند؛ چنین دسترسی منجر می شود که در صورت کشیدن شدن اسرائیل به یک جنگ منطقه ای، امکان انتقال مکان تولید وجود داشته باشد.

* شرکت‌های اسرائیلی در حال آماده کردن طرح انتقال تولیدات خود به خارج هستند

رئیس شرکت فناوری های آر اچ اسرائیل از جانب خود اینطور اعلام کرده است که شرکت او در حال کار روی طرح هایی است که در صورت جنگ اسرائیل با ایران، تولیدات این شرکت را به «مجارستان» منتقل کند؛ روزنبرگ در این باره گفته است که حداکثر 150 مهندس و متخصص آمادگی پرواز به اروپای مرکزی را بر اساس این طرح ها دارند.

رئیس این شرکت اسرائیلی در ادامه اینطور گفته است: خطر بزرگی که وجود دارد این است که چه بلایی بر سر شرکت هایی خواهد آمد که مجبور می شوند در طول جنگ تولیدات خود را به خارج منتقل کنند؛ هیچ قطعیتی وجود ندارد که این شرکت ها محصولات خود را به اسرائیل باز گردانند زیرا آنها به این نتیجه خواهند رسید که سیستم های مالیاتی خارجی و نزدیکی به بازار برای آن ها بسیار جذاب تر است و بنابراین ترجیح می دهند که همان جا در خارج بمانند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول