اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«آنتی وار»:

آمریکا با تاکید بر دیپلماسی در قبال ایران، درصدد گرفتن بهانه جنگی از اسرائیل است

خبرگزاری فارس: یک پایگاه ضد جنگ نوشت که علت تاکید کاخ سفید بر باقی ماندن زمان برای ادامه دیپلماسی در قبال ایران پیش از انتشار گزارش آژانس، این بوده است که اسرائیل از گزارش آژانس برای بهانه اقدام نظامی علیه ایران استفاده نکند.

آمریکا با تاکید بر دیپلماسی در قبال ایران، درصدد گرفتن بهانه جنگی از اسرائیل است

به گزارش فارس، پایگاه تحلیلی ضد جنگ «آنتی وار» ضمن اشاره به بیانیه روز گذشته (جمعه) «تامی ویتور» سخنگوی کاخ سفید مبنی بر اینکه هنوز زمان و مکان برای استفاده از رویکرد دیپلماسی در قبال برنامه هسته ای ایران وجود دارد،‌ به علت انتشار این بیانیه پیش از انتشار علنی گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره اهداف برنامه هسته ای ایران پرداخت.

بر اساس خبر این پایگاه تحلیلی، علت این اظهارات کاخ سفید درباره باقی ماندن زمان برای دیپلماسی در برابر ایران پیش از انتشار گزارش آژانس، تلاش دولت آمریکا برای جلوگیری از بهانه کردن گزارش آژانس از سوی مقامات اسرائیلی برای آغاز جنگ علیه ایران بوده است.

در ادامه این تحلیل آمده است که اظهارات اخیر کاخ سفید درباره موضع آمریکا در قبال برنامه هسته ای ایران، در عین حال که شامل اظهارات محکومیت آمیز همیشگی علیه ایران بوده، شامل تاکید بر اینکه همچنان «زمان و مکان» برای ادامه رویکرد دیپلماسی در برابر ایران باقی است نیز بوده است.

این در حالیست که ویتور در ضمن تاکید بر دیپلماسی در برابر ایران، در ادامه رویکرد متناقض آمریکا در برابر برنامه هسته ای ایران، مدعی شده است که ایران با وجود تحریم هایی که علیه صنعت نفت این کشور تحمیل شده اند اما تعهدات بین المللی خود را در قبال جامعه بین الملل نقض می کند.

علاوه بر این، مقامات ناشناس دولت آمریکا حتی اعلام کرده اند که تولید اورانیوم با درصد غنای 20 درصد در ایران، به مراتب کمتر از درجه اورانیوم مورد نیاز برای ساخت تسلیحات هسته ای است؛ این پایگاه خبری نوشته است که ایران از در حال استفاده از اورانیوم با غنای 20 درصد برای تولید میله های سوختی مورد نیاز برای رآکتور تحقیقاتی تهران است؛ رآکتوری که ایزوتوپ های پزشکی تولید می کند.

بر اساس این خبر، این مقامات گفته اند که اورانیوم 20 درصد را نمی توان بدون آگاهی آژانس بین المللی انرژی اتمی به سطح مورد نیاز اورانیوم برای تولید تسلیحات تغییر داد زیرا مقامات آژانس به حضور خود در تاسیسات هسته ای ایران ادامه می دهند.

خبر تلاش دولت آمریکا برای گرفتن بهانه جنگی اسرائیل علیه ایران از طریق تاکید بر باقی ماندن فرصت و زمان برای بکار گیری دیپلماسی در برابر ایران آن هم پیش از انتشار گزارش آژانس در حالی منتشر می شود که «آمنون لرد»،‌ یکی از روزنامه‌نگاران باتجربه اسرائیلی با انتشار مطلبی در روزنامه «ماکور ریشون» اعلام کرده که آمریکا با روزنامه مطرح «یدیعوت آحارنوت» اسرائیل تبانی کرده است تا مانع تلاش‌های تل‌آویو برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران شود.

این روزنامه نگار اسرائیلی ضمن به تصویر کشیدن دخالت آمریکا در پروسه‌های امنیتی و سیاسی داخلی اسرائیل به منظور ممانعت از موفقیت اقدام نظامی این رژیم علیه ایران نوشته است که این نگرانی وجود دارد که آمریکایی با اطلاع از تاریخ حمله به ایران در تلاش باشند تا به روش‌های مختلفی مانع از آن شوند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول