اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دولت

کارخانه کود شیمیایی چرام به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین واحد تولیدکننده کودهای گوگردی در شهرستان چرام با ظرفیت 10 هزار تن در سال به بهره‌برداری رسید.

کارخانه کود شیمیایی چرام به بهره‌برداری رسید

محمدحسین حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام در حاشیه افتتاح کارخانه کود شیمیایی چرام اظهار داشت: اولین واحد تولیدکننده کودهای گوگردی در شهرستان چرام با ظرفیت 10 هزار تن در سال به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در این پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از یک‌میلیارد تومانی، نزدیک به 400 میلیون تومان تسهیلات بانکی در اختیار قرار داده شده و 20 نفر اشتغال‌زایی شده است.

رئیس صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه موارد مصرف کود هم در باغ‌ها و هم زمین‌های کشاورزی است، عنوان کرد: مواد اولیه این عملیات گوگرد است که از پتروشیمی ماهشهر تهیه می‌شود.

این مسئول دو نوع دیگر مواد را بنتونی و خاک فسفات اعلام کرد و گفت: این دو مواد فعلا خارج از استان تهیه شده اما پیش‌بینی می‌شود این دو خاک با عیار کمتر در استان کهگیلویه و بویراحمد پیدا شود.

وی با بیان اینکه فسفاتی با کارایی و 21 درصد عیار متناسب پیدا شده است، تاکید کرد: طبق مطالعات انجام گرفته در امام‌زاده جعفر گچساران رس بنتونی به دست آمده که برآورد می‌شود با شرایط خاک مورد نیاز کارخانه کود شیمیایی چرام تطابق داشته باشد.

حیدرپور با اشاره به دو ساختمان جدیدالتأسیس صنایع و معادن استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: مکاتبات و پیگیری‌های لازم از طریق وزارتخانه انجام گرفته اما چارت تشکیلات سازمان هنوز به تصویب نرسیده است و در حال تصویب است.

این مسئول استانی اضافه کرد: پیش‌بینی شده است در سطح شهرستان با ابلاغ چارت، ادارات مربوطه در شهرستان چرام مستقر شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول