اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ششمین روز از هفته دولت

5 پروژه عمرانی در کنگاور افتتاح شد

خبرگزاری فارس: ششمین روز از هفته دولت در شهرستان کنگاور با افتتاح 5 پروژه عمرانی همراه بود.

5 پروژه عمرانی در کنگاور افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، یک واحد مرغداری بیست هزار قطعه‌ای در روستای رشتیان یکی از این پروژه‌هاست، این واحد که با اعتباری چهار میلیارد ریالی وارد فاز تولید شده است، با توان تولید سالیانه یکصد و پنجاه تن گوشت سفید، چهار نفر را مشغول به کار کرده است.

برای راه‌اندازی این واحد، 2 میلیارد و یکصد میلیون ریال تسهیلات در اختیار متقاضی قرار داده شده و مابقی هزینه‌ها از محل سهم آورده متقاضی تامین شده است.

در حال حاضر 97 واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان کنگاور فعال است که سالانه هشت هزار تن گوشت سفید روانه بازار مصرف می‌کنند.

اضافه شدن تولیدات این واحد تازه تاسیس به بازار، میزان سرانه تولید سالیانه شهرستان را قریب به 2 درصد افزایش می‌دهد.

بهره‌برداری از یک واحد پرواربندی دویست راسی گوساله، در روستای فشخواران، نیز امروز آغاز شد، راه‌اندازی این واحد که با صرف هزینه‌ای یک میلیارد و 600 میلیون ریالی احداث و چهار نفر را به کار مشغول کرده است، سالانه پنجاه تن به ظرفیت تولید گوشت قرمز در شهرستان کنگاور اضافه می‌کند و احداث این واحد هم با بهره‌گیری از تسهیلات یک میلیارد و یکصد میلیون ریالی میسر شده است.

در حال حاضر سالیانه سه هزار تن گوشت قرمز در شهرستان کنگاور تولید می‌شود که حاصل پرورش 91 هزار راس دام سبک و سنگین توسط دامداران شهرستان است.

بنا به برنامه‌های پیش بینی شده در شهرستان، این رقم تا پایان برنامه پنجم با افزایش شانزده درصدی، به سه هزار و 500 تن خواهد رسید.

2 باب استخر ذخیره آب در روستای رشتیان، یکی دیگر از پروژه‌های افتتاح شده امروز در شهرستان کنگاور است.

این استخرها که برای احداث آنها بیش از 440 میلیون ریال هزینه شده است، بیست هکتار از زمین‌های روستای رشتیان را زیر پوشش خود دارد.

حجم این 2 استخر در مجموع 625 مترمکعب است که با ابعاد 10 در 15متر و ارتفاع یک متر و 20 سانتی‌متر احداث شده و پنجاه خانوار از خدمات این 2 باب استخر برخوردار خواهند بود.

مردم روستای هزارخانی هم امروز از خدمات خانه بهداشت روستایی برخوردار شدند، این خانه بهداشت با زیربنای نود مترمربع و اعتبار 360 میلیون ریالی احداث شده است و 2 بهورز در این خانه بهداشت، به 900 نفر از اهالی روستا، خدمات بهداشتی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول