اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

مبنای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها میزان جذب سرمایه است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: قطعاً مبنای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها، میزان موفقیت آنها در جذب سرمایه و تسهیل روند سرمایه‌گذاری خواهد بود.

مبنای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها میزان جذب سرمایه است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در جلسه هماهنگی چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی، برگزاری موفق این همایش را مستلزم همت همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌هایی که در امور زیربنایی فعالیت دارند دانست و افزود: در این راستا از ظرفیت نمایندگان مجلس نیز باید بیشتر استفاده شود و اهمیت موضوع به نحوی برای آنان تبیین شود که افق دید بالاتری به مسائل حوزه خود داشته و روابط خود با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ملی را بر این اساس تنظیم کنند.

وی با بیان اینکه زمانی سرمایه‌گذاری موضوع ناشناخته‌ای بود اما امروز به مطالبه عمومی تبدیل شده، خاطرنشان کرد: اکنون در بحث سرمایه‌گذاری به قابلیت‌های بالایی دست یافته و دستاوردهای مهمی کسب کرده‌ایم و مراحل مختلفی طی شده تا به این مرحله برسیم.

بیگی زمینه برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مناسب توصیف و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری را مشخص و بستر لازم برای اجرایی شدن آنها را فراهم کنند.

وی افزود: قطعاً مبنای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها، میزان موفقیت آنها در جذب سرمایه و تسهیل روند سرمایه‌گذاری خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر حمایت از سرمایه ایرانی، اظهار داشت: در تبعیت از تاکیدات معظم‌له، اراده دولت و ملت نیز در موضوع سرمایه‌گذاری متمرکز شده است.

وی از ستاد سرمایه‌گذاری استان خواست تا زمینه آشنایی سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف با ظرفیت‌های استان آذربایجان‌شرقی قبل از برگزاری چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان را فراهم کند.

بیگی با اشاره به نقش مهم منطقه آزاد ارس در جذب سرمایه‌گذاری در استان گفت: منطقه آزاد ارس شرایط به مراتب بهتری نسبت به سال قبل دارد و قطعاً امکان توفیق بیشتری در جذب سرمایه‌گذاری خارجی خواهد داشت، ضمن اینکه از ظرفیت مناطق ویژه اقتصادی هم نباید غفلت شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه حادثه اخیر زلزله باید به سکوی پرش عمران و آبادانی منطقه ارسباران تبدیل شود، افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه به ویژه در بخش معدن و گردشگری می‌تواند گام مهمی برای دستیابی به این سکوی پرش باشد و نباید این طور تلقی شود که این منطقه یک منطقه بحرانی است و نمی‌توان در آن سرمایه‌گذاری کرد.

وی تاکید کرد: باید تعریف جدید از منطقه ارسباران مبتنی بر قابلیت‌های بالای این منطقه صورت گیرد و در چهارمین همایش سرمایه‌گذاری نیز توجه ویژه به این قابلیت‌ها مدّنظر خواهد بود.

بیگی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به جذب سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست دولت در توسعه بخش کشاورزی و ارائه تسهیلات مناسب در این خصوص، لازم است که پروژه‌های کشاورزی مشخص که متضمن سود و منفعت برای سرمایه‌گذاران باشد تعریف و در همایش چهارم معرفی شود.

وی با بیان اینکه سال 92 سال ویژه‌ای برای آذربایجان‌شرقی خواهد بود، افزود: در مدت باقیمانده از فعالیت دولت فعلی باید تمام امکانات مهیا شود تا دولت بعدی بر بستر مناسبی که از فعالیت‌های دولت نهم و دهم فراهم شده مسیر رشد و توسعه استان را ادامه دهد و همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این زمینه تا حد زیادی موثر خواهد بود. 

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول