اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بین‌الملل میراث فرهنگی:

اجلاس تهران تعاملات فرهنگی جهان اسلام را تقویت می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون بین‌الملل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: اجلاس تهران و حضور سران غیرمتعهدها فرصتی گرانسنگ برای تبادلات فرهنگی و همچنین آشنایی جهان با ظرفیت‌های گردشگری، صنایع‌دستی و آثار تاریخی ایران است.

اجلاس تهران تعاملات فرهنگی جهان اسلام را تقویت می‌کند

حجت‌الاسلام محمدجواد ادبی در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی ایران در اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در این اجلاس سعی شده است چهره واقعی کشورمان به عنوان یک کشور صلح‌طلب، فرهنگ‌دوست و پایبند به اصول انسانی لحاظ شده و جلوی برخی تبلیغات منفی و کورکورانه نیز علیه نظام اسلامی گرفته شود.

وی این اجلاس را یک ظرفیت بی‌نظیر در معرفی و شناسایی توانمندی‌های استان اردبیل اعلام کرد و بیان داشت: در چنین فضایی سازمان میراث فرهنگی نیز از فرصت بهره‌برداری کرده و نمایشگاه توانمندی‌های ایران در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی را به نمایش گذاشته است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برنامه‌های بین‌المللی سازمان میراث فرهنگی و حضور قوی در نمایشگاه‌های خارج از کشور خاطرنشان کرد: با همکاری وزارت خارجه، سازمان ارتباطات و مجمع اهل بیت و سازمان‌های هم‌عرض تلاش می‌شود تا توانمندی‌های کشورمان به نمایش گذاشته شده و حرکت‌های تاثیرگذار بین‌المللی را در ابعاد مختلف شاهد باشیم.

ادبی اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری هم در حوزه صنایع‌دستی و هم گردشگری استان‌های مختلف کشورمان در نمایشگاه‌های برون‌مرزی و بین‌المللی حاضر شده و تا پایان امسال نیز به شکل مستمر این حضور پررنگ و قدرتمند را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: در کنار این حضور سعی می‌شود با تهیه بروشور، سی‌دی و دیگر وسایل ارتباطی زمینه‌های مستعد توسعه این بخش به سرمایه‌گذاران بین‌المللی معرفی شود تا شاهد جلب و جذب نظر مساعد سرمایه‌گذاران باشیم.

معاون بین‌الملل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما امیدواریم علاوه بر نتایج مثبتی که از اجلاس سران در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی نصیب کشورمان می‌شود یک تحرک و پویایی واقعی را نیز در تقویت تعاملات و ارتباطات جهانی با اولویت میراث ارزشی و معنوی و فرهنگی و ملموس و غیرملموس شاهد باشیم.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول