اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار بوشهر

عملیات اجرایی سد تنگ‌ارم آغاز شد

خبرگزاری فارس: در آیینی با حضور استاندار بوشهر عملیات اجرایی سد تنگ‌ارم آغاز شد.

عملیات اجرایی سد تنگ‌ارم آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان استاندار بوشهر شامگاه دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سد تنگ ارم دشتستان اظهار داشت: توسعه کشاورزی و تامین آب در مناطق مختلف کشاورزی اهمیت زیادی دارد و در این راستا شاهد تلاش دولت هستیم.

محمدحسین جهانبخش افزود: سد تنگ‌ارم اهمیت شایانی دارد و این طرح در واقع به منظور تامین آب شرب شهر تنگ‌ارم و کنترل سیلاب اجرا می‌شود و انتظار داریم مورد توجه مردم قرار گیرد.

وی بیان کرد: طول تاج این سد 115 متر و حجم مخزن ذخیره آن نیز 2.3 میلیون متر مکعب است و برای اجرای این طرح 242 متر کانال‌کشی انجام می‌شود.

جهانبخش تکنولوژی سدسازی را یکی از جلوه‌های کارآمدی نظام دانست و خاطر نشان کرد: ساخت سد قبلا توسط کشورهای دیگر انجام می‌شد و اکنون متخصصان کشورمان ساخت سد را اجرا می‌کنند و بعضا این تکنولوژی صادر می‌شود.

استاندار بوشهر بر تامین اعتبار این سد تاکید کرد و اذعان داشت: امیدوار هستیم در مدت زمان مقرر این سد مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر نیز در این آیین گفت: سد تنگ‌ارم دارای مساحت بالا دست 14 هزار و 600 هکتار است.

شاپور رجایی افزود: این سد از نوع مخزنی و جنس سنگی و سیمان با رویه بتون مسلح به ارتفاع 25 متر و حجم مخزن 5/4 میلیون متر است.

وی یادآور شد: 60 میلیارد ریال برای ساخت این سد اختصاص یافته و با توجه به نرخ تعدیل و فهرست بها 100 میلیارد ریال تا زمان بهره‌برداری اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول