اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افتتاح دو ایستگاه آتش نشانی در مشهد

سطح پوشش آتش‌نشانی در مشهد به 90 درصد رسید

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد گفت: ضریب پوشش‌آتش‌نشانی در مشهد 83 درصد بود که با افتتاح امروز 2 ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه غرب مشهد این ضریب به 90 درصد افزایش یافت‌.

سطح پوشش آتش‌نشانی در مشهد به 90 درصد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن جعفری صبح امروز در افتتاحیه 2 ایستگاه آتش‌نشانی در ایستگاه جدید آزادی 133 مشهد، اظهار کرد: سال 90 زمان رسیدن آتش‌نشانی به حریق 4 دقیقه و 9 ثانیه بوده است که امیدواریم با افتتاح این دو ایستگاه این زمان را به 4 دقیقه برسانیم و زمان کمتری صرف رسیدن به حریق شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد ادامه داد: منطقه غرب مشهد 4 ایستگاه آتش‌نشانی دیگر نیاز دارد که 2 ایستگاه در حال احداث است و امیدواریم قبل از سال جدید بتوانیم اقداماتی برای احداث 2 ایستگاه دیگر به انجام برسانیم.

جعفری با اشاره به احداث 4 ایستگاه دیگر آتش‌نشانی در منطقه غرب مشهد، افزود: امیدواریم با ساخت این 4 ایستگاه‌ بتوانیم زمان رسیدن به حریق را به استاندارد بین‌المللی که همان 3 دقیقه است، برسانیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد در ادامه با تاکید بر اقدامات مطالعاتی که برای ساخت ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهرداری مشهد انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: برای ساخت و مکان‌یابی ایستگاه‌های آتش‌نشانی نیاز به کارشناسی دقیق در این زمینه است و در اکثر موارد علت تاخیر در احداث آتش‌نشانی‌ها به سبب عدم وجود زمین در مناطقی که لازم به احداث ایستگاه آتش‌نشانی است.

وی در ادامه گفت: ضریب پوشش‌آتش‌نشانی در مشهد 83 درصد بود که با افتتاح 2 ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه غرب مشهد این ضریب به 90 درصد افزایش یافت‌.

جعفری با تاکید بر اینکه اگر تا پایان سال 4 ایستگاه دیگر را نیز افتتاح کنیم می‌توانیم پوشش آتش‌نشانی را به نزدیک صد در صد برسانیم، خاطرنشان کرد: این 2 ایستگاه از اولویت‌های سازمان به شمار می‌آید که به سبب عدم وجود زمین با تاخیر در احداث آن روبه‌رو شدیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه این 2 ایستگاه آتش‌نشانی زمان رسیدن به حریق در منطقه غرب مشهد را به حداقل می‌رساند، تصریح کرد: خدمات امدادرسانی در سطح مشهد با افتتاح این دو ایستگاه وضعیت مطلوبی پیدا می‌کند و امیدواریم خسارت‌های وارده از طریق حریق در این منطقه کاهش یابد.

وی در ادامه بیان کرد: در دوره 3 ساله، 84 تا سال 87 خسارت‌های وارده از طریق حریق در مشهد رشد 2.5 برابری داشته است و  تعداد کشته شدگان حریق در این 3 سال افزایش 52 درصدی داشته است.

جعفری در ادامه بیان کرد: خوشبختانه در دوره 3 ساله بعدی در سال‌های 87 تا 90 با افزایش ارائه خدمات و افزایش توان عملیاتی به لحاظ نیرو و خدمات‌ سازمان آتش‌نشانی، نه تنها رشدی نداشتیم بلکه 17 درصد کاهش در بحث حریق، 20 درصد کاهش در میزان خسارت‌های ریالی و 6 درصد کاهش در کشته‌شدگان حریق را به ثبت رساندیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد در پایان سخنرانی با اشاره به نیاز مشهد به ایستگاه‌های بیشتر، تصریح کرد: با کارشناسی‌های انجام شده و اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان آتش‌نشانی گفت: باید 12 ایستگاه آتش‌نشانی به مشهد اضافه شود که از این تعداد 2 ایستگاه امروز افتتاح شد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال حداقل 80 درصد از اقدامات احداث 10 ایستگاه دیگر را به انجام برسانیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول