اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اصفهان خبر داد

حضور 3 هیئت از سران غیر متعهدها در اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان به حضور سه هیئت از سران اجلاس غیر متعهدها در اصفهان اشاره کرد و گفت: تاکنون حضور سه هیئت در اصفهان اعلام شده و احتمال افزایش تعداد این کشورها نیز وجود دارد.

حضور 3 هیئت از سران غیر متعهدها در اصفهان

محمدمهدی اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران اظهار کرد: سازمان عدم تعهد بزرگ‌ترین مجمع کشورها پس از سازمان ملل بوده و با گذشت 50 سال از تاسیس آن به عنوان یکی از نهادهای موثر در نظام‌های بین‌المللی عمل می‌کند.

وی حضور بیش از 120 کشور غیر متعهدها در ایران را نقطه قوتی برای جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: با توجه به اینکه در طول سال‌های اخیر موضوع هسته‌ای ایران در سطح بین‌المللی در جریان بوده، حضور تمامی کشورهای عدم تعهد در مورد حمایت از برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تاثیرگزار است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان به بیداری اسلامی در سطح منطقه اشاره و ایران را کانون بیداری اسلامی در منطقه دانست و تصریح کرد: برگزاری اجلاس می‌تواند در راستای اهداف سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران باشد که این یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود.

وی مهم‌ترین دستاورد این اجلاس را ثبات توانمندی جمهوری اسلامی در موضوعات بین‌المللی دانست و گفت: جمهوری اسلامی یک کشور قدرتمند در تمامی نظام‌های بین‌المللی است.

اسماعیلی به شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در پروژه کم‌رنگ کردن اجلاس غیر متعهدها در ایران اشاره کرد و ادامه داد: اقدامات آنها برای عدم حضور دبیرکل سازمان ملل به منظور پایین نشان دادن سطح اجلاس نیز با شکست مواجه شد.

وی ادامه داد: دبیرکل سازمان ملل یک شخصیت بین‌المللی و حضور وی در جمهوری اسلامی چند پیام دارد که یکی از آنها این است که تمامی کشورهای دنیا به این مسئله اذعان می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران در موضع اقتدار قرار دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال این هستند که نتایج و دستاوردهای این اجلاس را کم‌رنگ نشان دهند.

وی هم‌چنین به حضور سه هیئت از سران اجلاس غیر متعهدها در اصفهان اشاره کرد و افزود: حضور این کشورها در اصفهان تا به امروز اعلام شده و احتمال افزایش تعداد این کشورها نیز وجود دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان افزود: اصفهان در بخش‌های مختلف امنیتی، انتظامی، خدماتی و پشتیبانی برای میزبانی از مهمانان اجلاس آمادگی کامل دارد.

وی از بازسازی بخش‌هایی از فرودگاه اصفهان برای میزبانی هر چه بهتر از سران اجلاس غیر متعهدها اشاره و اضافه کرد: تعداد هیئت‌ها برای حضور در اصفهان مشخص شده، اما اسامی آنها اعلام نشده است و در یکی دو روز آینده رسانه‌ای می‌شود.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول