اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از نظر تعداد پروژه‌های حمل و نقل

شهرداری شیراز در کشور دوم شد

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز گفت: شهرداری شیراز از نظر تعداد پروژه‌های حمل و نقل شهری بعد از تهران در رتبه دوم قرار دارد.

شهرداری شیراز در کشور دوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک فطرت ظهر امروز در بازدید از پل بزرگ چمران شیراز اظهار داشت: امسال رتبه‌بندی اجرای بیشترین پروژه‌های عمرانی در بحث حمل و نقل بعد از شهرداری تهران به شهرداری شیراز تعلق گرفته است.

وی درباره سخنان غیرکارشناسی که توسط برخی در مورد سرعت پروژه‌ها در اصفهان مطرح می‌شود، افزود: در اصفهان مالیات بر ارزش افزوده یا عوارضی که کارخانه‌های پتروشیمی به شهرداری‌ها برای آلایندگی می‌پردازند با مالیات تمام کارخانه‌های استان فارس برابری می‌کند.

مدیر ارشد شهری شیراز اضافه کرد: روند پیشرفت شهرداری اصفهان به دلیل قدرت بودجه‌ای که دارد با شهرداری شیراز قابل مقایسه نیست و در این قیاس باید پشتوانه مالی را نیز لحاظ کرد.

وی افزود: اینکه مردم با تعداد کارگری که در پروژه‌های سطح شهر می‌بینند راجع به عملکرد شهرداری قضاوت می‌کنند نیز صحیح نیست چرا که افزایش تعداد کارگر تا حدی مبنای علمی دارد و از یک حدی به بعد باعث نزولی شدن بازده می‌شود.

پاک فطرت تصریح کرد: در هر پروژه یک تعداد اکیپ فنی می‌تواند کار کند و نمی‌شود در یک پروژه بیش از حد اکیپ فنی به کار گرفت چرا که باعث مختل شدن کار می‌شود.

وی اضافه کرد: افزایش تعداد آرماتور‌بند باعث مشکل به وجود آمدن در کار قالب‌بند شده و افزایش تعداد نفرات قالب‌بند باعث خلل در کار بتون‌ریز می‌شود.

به گفته وی، لازم است که این اکیپ‌های فنی با هماهنگی کامل کار کنند و تعدادی نیرو در هر پروژه باید به کار گرفته شود که راندمان را افزایش دهد.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: با روندی که در انجام پروژه‌ها در شیراز آغاز شده است شهرداری باید از این به بعد وارد فازهای جهشی‌تری شود.

وی ادامه داد: تا دیروز پروژه‌های بزرگ و تقاطع‌های غیرهمسطح ما مانند تقاطع رمضان بود که زیرگذری معمولی محسوب می‌شد و حتی آن را در حد یک آبراه ارزیابی می‌کنند اما امروز تقاطع‌های غیرهمسطح ما پروژه‌هایی است که یک پل آن مانند همین پل چمران که بر روی گذر احداث می‌شود از نظر حجم عملیات برابر با تقاطع هم‌سطح دوره‌های گذشته است.

پاک فطرت تصریح کرد: یک تقاطع غیرهمسطح روی کوچه باغی پشت باغ رویا که حتی از ابتدا در برنامه نبوده و برای باز نگاه داشتن کوچه در دستور کار قرار گرفته برابر بزرگ‌ترین تقاطع غیر هم‌سطح سه سال پیش است.

وی خاطرنشان کرد: پل کابلی ولیعصر (عج) در کشور کم‌نظیر است و نمونه‌هایی در پایتخت دارد.

شهردار شیراز افزود: طول پل بزرگ چمران 530 متر است و نخستین پلی است که قالب آن با شاریو کار می‌شود و داربست ندارد و به همین دلیل نیازی به بستن خیابان نیست که برای نخستین بار در شیراز این روش به کار گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم‌الانبیاء است که تونل‌های شهرداری را نیز کار می‌کند و غیر از تملک، 12 میلیارد تومان هزینه اجرا دارد.

به گفته وی، زمان پروژه 26 ماه بوده و عملیات زیر سطح آن به اتمام رسیده که معادل 28 درصد پیشرفت فیزیکی است و سرعت پیشرفت از این به بعد بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: تاسیسات جانبی جا‌به‌جا شده و تملک نیز هم‌زمان اجرا می‌شود بنابراین از نظر زمانی پروژه سرعت لازم را پیدا کرده است.

مدیر ارشد شهری شیراز گفت: این پروژه کامل‌کننده تونل‌های کوهسار مهدی و بزرگراه کوهسار مهدی است و بخشی از مشکلات ترافیک بلوار چمران، ترافیک میدان دانشجو و ترافیک میدان ارم را حل می‌کند.

وی ادامه داد: پروژه تقاطع دکتر حسابی، تقاطع رضوان، تقاطع باهنر و سه تونل شامل تونل دوقلوی کوهسار مهدی و تونل

فضیلت ـ سعدی، تقاطع سرداران ـ فضیلت، بند انحرافی چنار راهدار تا 22 بهمن به اتمام می‌رسند و پس از آن پروژه‌های جدیدی آغاز می‌شود.

به گفته این مسئول، در پروژه‌هایی که حساس بوده و به عنوان مثال نیاز است که همه آرماتورها با دوربین ویژه کنترل شود امکان کار در شب وجود ندارد اما بتون‌ریزی در برخی پروژه‌ها در شب انجام می‌شود.

شهردار شیراز تصریح کرد: در جایی که امکان آن باشد عملیات احداث در شب کار می‌شود چنانکه در تونل‌ها سه شیفت کار صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در انجام پروژه‌های مهم طوری حرکت می‌کنیم که به خودمان، مردم و نیروهای فنی این استان متکی باشیم و نمی‌توانیم منتظر کمک دولت بمانیم چرا که حتی در مورد پروژه ملی قطار شهری نیز هنوز امسال بودجه‌ای نیامده است و از بودجه شهرداری به آن تزریق کرده‌ایم.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول