اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان:

ادعایی برای نبود فساد در شهرداری ندارم

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان با بیان اینکه وجود فساد اقتصادی در دستگاه‌های اجرایی نسبی است، گفت: ادعایی برای نبود فساد در شهرداری ندارم اما اگر اتهام به افراد زده می‌شود، برای امنیت جامعه باید مستند باشد.

ادعایی برای نبود فساد در شهرداری ندارم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه داستان اتمام یافتن مصلی تمامی ندارد و برگزاری مراسم‌های عمومی و نماز جمعه در میدان روباز نقش جهان مردم را اذیت می‌کند، شهرداری چه تدابیری در این زمینه انجام داده است، اظهار کرد: شهرداری به دلیل اینکه پیگیر پیشرفت سطح رفاه مردم است، در بسیاری از امور جلو می‌رود، اما این دلیل نمی‌شود که بعضی خود را کنار بکشند، آن هم افرادی که اجرای این امور وظایف آنها است.

وی با بیان اینکه شهرداری در چارچوب خود بستر ایجاد می‌کند،افزود: در بخش ورزش همگانی 72 پایگاه را شهرداری ایجاد کرده و بر روی کوه گشت و راهپیمایی کار می‌کند، در حالی که جزو وظایفش نیست.

شهردار اصفهان ادامه داد: هم اکنون شهرداری به یک ارگان اجتماعی تبدیل شده اما این به معنای وظایف شهرداری نیست و دیگر دستگاه‌ها متولی تأمین رفاه مردم هستند.

وی تصریح کرد: بودجه‌های فرهنگی باید صرف نشاط و شادی مردم و تسهیل کننده برای برگزاری برنامه‌های مردم در مراسم‌های مذهبی و ملی است.

سقائیان نژاد در مورد آماده‌سازی شهر برای ورود سران و میهمانان اجلاس غیرمتعهدها گفت: در آذین‌بندی و تزیین شهر و فرودگاه، شهرداری اصفهان مشارکت کرده و اگر چه اجلاس در اصفهان برگزار نشد، اما آمدن هیئت‌های خارجی و سران می‌تواند نقطه عطفی برای شکوه اصفهان باشد.

وی با اشاره به خشکسالی زاینده رود گفت: ما جاری شدن مقطعی آب به صورت یک هفته را نمی‌خواهیم.

*مجتمع مطبوعاتی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار اصفهان در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر سرانجام مجتمع مطبوعاتی اصفهان گفت: پیمانکاری که برای این طرح گرفته شده کار مطلوبی ارائه نکرد و تغییرات ایجاد شده طرح را عقب انداخت اما سرانجام این پروژه تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی در مورد بلند مرتبه‌سازی بعضی ساختمان‌ها در حریم رودخانه زاینده‌رود گفت: ساختمان‌ها بر اساس طرح تفصیلی شهر ارتفاع می‌گیرد و اگر بر خلاف ضوابط شهری باشد با آن مقابله می‌کنیم.

*اظهارنظرهای مقابله گرایانه از بی‌تقوایی است

سقائیان نژاد در واکنش به خرده‌گیری یکی از خبرنگاران برای اظهارات عجیب و جوابگویی‌های مسئولان شهری و استانی در مقابله با یکدیگر تصریح کرد: این اظهار نظرها به تقوا باز می‌گردد و اگر تقوای الهی باشد چنین مباحثی کمتر اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: البته مردم حق دارند از مباحث اطلاع داشته باشند، اما بعضی افراد نیز به صحبت‌های مسئولان دامن می‌زنند.

شهردار اصفهان خطاب به خبرنگاران گفت: رسانه‌ها باید به حرف‌های تند مسئولان جهت دهند چرا که علاوه بر پاسداری از حق مردم خبرنگاران باید از تشویش و پریشانی اذهان مردم بپرهیزند.

*اظهار نظرهای مسئولان تمامی ندارد

وی با اشاره به اینکه این اظهار نظرها ناشی از هیجاناتی است که سود و منفعتی برای شهر ندارد، بیان کرد: می‌دانم که اظهار نظرها تمامی ندارد و باز تکرار می‌شود اما همه باید به دلیل وجود تورم، گرانی و تحریم‌های خارجی به سفارش رهبر معظم انقلاب برای حفظ وحدت جامعه تلاش کنیم و همه برای خدا از هم بگذریم و رسانه قضیه را مدیریت کنند که در این جریان‌ها تنها صدای وحدت از جامعه ما بالا برود.

سقائیان نژاد افزود: در شرایطی که تمامی قسم خورده‌های نظام چنگ در چنگ هم برای تسلیم ایران اسلامی انداخته‌اند، باید وحدت را با وجود تمام مشکلات و اختلاف‌ها حفظ کنند.

وی همچنین در مورد اتمام رینگ سوم ترافیکی شهر اصفهان بیان کرد: تقاطع غیر همسطح شهید همت و لاوی که 7 میلیارد تومان هزینه شده است و تونل آن که 8 میلیارد  و 500 میلیون تومان برای آن هزینه شده و نخستین تونل زیر فرودگاه کشور است از بخش‌های شاخص رینگ سوم ترافیکی هستند.

*فرهنگ شهروندی محور بحث‌های سیمای شهری

شهردار اصفهان در جواب این سؤال که عملکرد سیمای شهر را چطور ارزیابی می‌کنید، اضافه کرد: محور بحث‌های سیمای شهر در درجه نخست قرار است فرهنگ شهروندی باشد و زمینه برای مذاکرات این حوزه توسط تولیدکنندگان و کارگردان فراهم می‌شود و مشکلات شهر را بررسی و برای آموزش فرهنگ شهروندی فعالیت می‌کنند.

وی در ارتباط با دیپلماسی شهری نیز گفت: دیپلماسی شهری زمانی مطرح می‌شود که ارگان منسجم مدیریتی داشته باشیم و در واقع زمانی که از مدیریت شهری صحبت می‌کنیم این مدیریت شهری پارلمان و در کنار آن بودجه بندی و انسجام سازمانی دارد.

سقائیان نژاد افزود: دیپلماسی شهری تمامی موارد درونی و برونی این حوزه را باید ساماندهی کند و به دلیل اینکه بودجه‌ها از طرف مردم تأمین می‌شود و رسانه‌ها و شماره 137 نیز از آن مردم هستند، بنابراین کارها بر اساس رضایت شهروندان پیش می‌رود.

وی با اشاره به دیپلماسی خارجی شهر اصفهان اضافه کرد: باید شهر را به مردم بشناسانیم و پتانسیل‌های اصفهان را به مردم جهان بشناسانیم و از نظر بین‌المللی پررنگ کنیم.

شهردار اصفهان یادآور شد: اینکه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن جهان اسلام و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین و مرکز صنایع دستی ایران و ورزش زورخانه ای و پهلوانی انتخاب می‌شود، همه نشان دهنده ظرفیت‌های درونی اصفهان در سطح ملی و جهانی است.

وی ادامه داد: ایجاد مرکز همایش‌های بین‌المللی در اصفهان در راستای شناساندن ظرفیت‌های درونی شهر در ارتباط با دیپلماسی خارجی است.

*عقد خواهرخواندگی اصفهان و استانبول نهایی شده است

سقائیان نژاد در جواب این سؤال که حوزه هدف دیپلماسی خارجی اصفهان در بستن عقد خواهرخواندگی با شهرهای جهان چیست و اینکه بستن تفاهم نامه با شهری همچون هاوانا که ما حتی یک مورد از اهالی این کشور را در اصفهان مشاهده نمی‌کنیم، چه ضرورتی دارد، گفت: یک زمانی کوبا ضد امپریالیسم بوده و به صورت نمادین جزء مبارزه با استکبار بود، به همین دلیل به صورت سمبلیک حکومت نظامی از اصفهان آغاز شد، اما چون در آمریکای شمالی قرار دارد و فاصله زیاد است، میزان تعاملات مردم دو شهر نیز کم است.

وی عنوان کرد: اما برای انعقاد خواهرخواندگی‌های جدید به صورتی است که اصفهان و شهر مورد نظر شباهت‌های دو خواهر را داشته باشند، و از لحاظ تاریخی و میزان جمعیت و فرهنگ نیز باید تشابه‌هایی بین شهرهای مد نظر با اصفهان وجود داشته باشد.

شهردار اصفهان بیان کرد: در حال حاضر انعقاد قرارداد خواهرخواندگی بین دو شهر اصفهان و استانبول ترکیه نهایی شده است و جالب اینجا است که در عهد صفویه استانبول دریچه اروپا از طریق دولت اسلامی بوده و اصفهان دریچه شرق بوده است.

وی شهرهای حلب سوریه، بعلبک لبنان را از دیگر شهرهایی دانست که اصفهان درصدد انعقاد خواهرخواندگی با آنها است.

*وجود فساد در دستگاه‌های اداری نسبی است

سقائیان نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد اینکه تعدادی از اعضای شورای شهر از وجود تعدادی مهندس و کارمند متخلف که در چارچوب اقتصادی در شهرداری فعالیت می‌کنند، گلایه می‌کنند، شما چه برخوردی با این افراد دارید، گفت: اگر اتهام به افراد گفته شد برای امنیت جامعه باید مستند باشد و آیا امروز در کشور اسلامی در هیچ یک از بخش‌ها و ارگان‌ها فساد نداریم.

وی افزود: وجود فساد نسبی است و مطلق نیست اما این سؤال مطرح است که آیا شهرداری‌ها نسبت به گذشته بهتر نشده‌اند.

شهردار اصفهان اضافه کرد: در گذشته وضعیت به گونه‌ای بود که مردم لب به چایی شهرداری‌ها نمی‌زدند اما امروز بسیاری از علما در 90 قسمت شهرداری و 9 پارک شهر نماز جماعت برقرار می‌کنند.

*ادعایی برای نبودن فساد در شهرداری ندارم

وی عنوان کرد: نفراتی به همراه حراست در شهرداری‌های 14 گانه فعالیت می‌کنند و چنانچه تخلفی به صورت موردی مشاهده شود، خودم در رأس مطرح می‌کنم که با فرد خاطی برخورد شود.

سقائیان نژاد تصریح کرد: من به عنوان شهردار اصفهان ادعایی برای نبودن فساد در شهرداری ندارم اما شورای شهر و شهرداری به این موضوعات حساس هستند.

وی یادآور شد: شهرداری اصفهان در ارتقا سلامت اداری مقام نخست را به عنوان ارگان برتر سلامت اداری کسب کرد، بنابراین ما به صورت نسبی حرف می‌زنیم در چارچوب نسبی وضعیت ما وضعیت بدی نیست.

*از مردم پوزش می‌طلبم

شهردار اصفهان همچنین در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار  یکی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه تعدادی از کشاورزان شرق اصفهان شهردار را به صحبت‌های غیر کارشناسانه در خصوص زاینده رود متهم کرده‌اند و از آبیاری غرقابی بلوارها و درختان در این وضعیت بی آبی گلایه می‌کنند، چه توضیحی برای این موضوع دارید، گفت: معاون خدمات شهری شهرداری افرادی را که برای شورای پارک‌های شهر انتخاب کرده همگی از اساتید دانشگاه هستند و به شکل علمی فضای شهر را زیر ذره بین می‌برند.

وی ادامه داد: اگر یک نفر خدماتی تخلفاتی می‌کنند، به پای همه شهر گذاشته نشود، بندهای زاینده رود باید باز شود و در حال حاضر اصل نبود آب یک معضل است.

سقائیان نژاد تصریح کرد: یک میلیون و 800 هزار نفر مردم اصفهان حق ندارند و نباید پارک‌های شهر اصفهان ادامه حیات یابند و حق آبه چهار سهم مردم اصفهان نباید ادا شود.

وی تاکید کرد: به اعتقاد من این افراد که نامه نگاری می‌کنند، کشاورزان شرق نیستند و به نام کشاورزان شرق حاشیه سازی می‌کنند.

شهردار اصفهان اظهار داشت: بیش از 79 درصد از آبیاری‌های درختان به صورت قطره‌ای و سیستم تحت فشار در شهرداری انجام می‌شود و نوع گیاهانی که در این قسمت انتخاب می‌شوند، گیاهان کم مصرف برای آب هستند.

وی بیان کرد: اگر هم در جایی فردی از شهرداری به صورت غیر علمی از منابع آبی درختان را آبیاری می‌کند من به عنوان شهردار اصفهان از مردم پوزش می‌طلبم.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول